Garnek jako pojemnik do wstępnej fermnatacji w miazdze

Fermentacja, otrzymywanie moszczu, filtracja, butelkowanie, przechowywanie, choroby i wady wina, pasteryzacja, szczepienie drożdżami, itp...

Autor tematu
atlantydas
10
Posty: 18
Rejestracja: środa, 27 lut 2013, 03:32
Podziękował: 13 razy

Post autor: atlantydas »

Cześć,

do fermentacji w miazdze winogrona uzyłem garnka 50L, który przykryłem pokrywką a na nią dałem obciążenie 20kg tak aby było jak najmniej wolnej przestrzeni miedzy garnkiem a pokrywką. Czy mogę w ten sposób przeprowadzać fermentację w miazdze do 14 dni a dokładnie do momentu aż drożdże przestaną przerabiać cukier i zabraknie ochronnej poduszki co2? Nie chcę kupować pojemników fermentacyjnych bo są z plastiku, którego kategorycznie nie chcę używać a na gąsior z szeroka szyjką może w przyszłym roku uzbieram fundusze.
Proszę o uwagi, bo jestem amatorem

Tydzień temu robiłem pierwszy raz wino, rozpuściłem 2kg cukru w 5l wody przy ponad 30kg winogrona. Po 8 dniach fermentacji w garnku, przefiltrowałem i wlałem do balonu blg wtedy wynosiło 0 więc dodałem 2kg cukru w 4l wody. Po kilku dniach fermentacja zwolniła, zmierzone blg wynosiło 0, wiec rozpuściłem 2kg cukru w 4l winna i wlałem ponownie do gąsiora 34l. Jest on w ponad 95% pełny, drożdże aktualnie pracują, piania nie dochodzi do rurki fermentacyjnej. Obliczyłem, że z samego cukru, który dodałem powinienem uzyskać co najmniej 10% (6kg 9ll wody, 24l soku z bardzo dojrzałych owoców) plus około 5% z cukru z owoców, czyli łąćznie około 15%. Stosowałem DAF jako pożywkę w 3 ratach. Dzis mija 8 dzień jak wino fermentuje w balonie i 16 dzień odkąd zostały zaszczepione drożdże w miazdze.

Co zrobiłem źle, jak to mogę jeszcze poprawić?
Całość cukru rozpuszczać podczas fermentacji w miazdze czy lepiej na raty tj. podczas fermentacji miazgi a później moszczu?
Wiem, ze nie musiałem dolewać gasiora do pełna i mogłem dolóżyć później wiecej cukru podczas fermentacji miazgi