Garnek jako pojemnik do wstępnej fermnatacji w miazdze
-
Autor tematu - Posty: 18
- Podziękował: 13 razy
Cześć,
do fermentacji w miazdze winogrona uzyłem garnka 50L, który przykryłem pokrywką a na nią dałem obciążenie 20kg tak aby było jak najmniej wolnej przestrzeni miedzy garnkiem a pokrywką. Czy mogę w ten sposób przeprowadzać fermentację w miazdze do 14 dni a dokładnie do momentu aż drożdże przestaną przerabiać cukier i zabraknie ochronnej poduszki co2? Nie chcę kupować pojemników fermentacyjnych bo są z plastiku, którego kategorycznie nie chcę używać a na gąsior z szeroka szyjką może w przyszłym roku uzbieram fundusze.
Proszę o uwagi, bo jestem amatorem
Tydzień temu robiłem pierwszy raz wino, rozpuściłem 2kg cukru w 5l wody przy ponad 30kg winogrona. Po 8 dniach fermentacji w garnku, przefiltrowałem i wlałem do balonu blg wtedy wynosiło 0 więc dodałem 2kg cukru w 4l wody. Po kilku dniach fermentacja zwolniła, zmierzone blg wynosiło 0, wiec rozpuściłem 2kg cukru w 4l winna i wlałem ponownie do gąsiora 34l. Jest on w ponad 95% pełny, drożdże aktualnie pracują, piania nie dochodzi do rurki fermentacyjnej. Obliczyłem, że z samego cukru, który dodałem powinienem uzyskać co najmniej 10% (6kg 9ll wody, 24l soku z bardzo dojrzałych owoców) plus około 5% z cukru z owoców, czyli łąćznie około 15%. Stosowałem DAF jako pożywkę w 3 ratach. Dzis mija 8 dzień jak wino fermentuje w balonie i 16 dzień odkąd zostały zaszczepione drożdże w miazdze.
Co zrobiłem źle, jak to mogę jeszcze poprawić?
Całość cukru rozpuszczać podczas fermentacji w miazdze czy lepiej na raty tj. podczas fermentacji miazgi a później moszczu?
Wiem, ze nie musiałem dolewać gasiora do pełna i mogłem dolóżyć później wiecej cukru podczas fermentacji miazgi
Pod koniec jak zacznie sie femnentacja cicha, zeby nie pozostawało powietrze w balonie to przelewamy do mniejszego albo dolewamy wode aby napełnić przy korku, dobrze rozumuje?