Granaty Gotowe

Fermentacja, otrzymywanie moszczu, filtracja, butelkowanie, przechowywanie, choroby i wady wina, pasteryzacja, szczepienie drożdżami, itp...

Autor tematu
eslimak2
2
Posty: 4
Rejestracja: sobota, 16 lis 2013, 18:11
Krótko o sobie: Lubię psocić, wędzić i smakować.
Ulubiony Alkohol: śliwowica
Status Alkoholowy: Gorzelnik
Lokalizacja: Janowice Wielkie

Post autor: eslimak2 »

Witam serdecznie
Jestem nowicjuszem to moje 1 wino i właśnie dzisiaj przygotowałem sobie granaty z winogron.W tamtym roku nastawiłem winko z ciemnych winogron pięknie pracowało wyszło półwytrawne trzy razy zlewane klarowne ma już ponad 10 miesięcy od 1 zlania.Postanowiłem zakończyć z nim zabawę a w związku z tym, że domownicy lubią półsłodkie dodałem 40g cukru na 1l i 25ml spirytusu żeby nie ruszyło ponownie.
Zlałem około 0,5 litra dodałem cukier podgrzałem ale do około 30C rozpuściłem cukier dodałem spirytus i resztę wina do 5l taka proporcja, poczekałem aż się przeżre i lałem do wyparzonych butelek ale nie suchych , oczywiście przez lejek poczekałem i zakorkowałem.Z tego co poczytałem za późno oczywiście będę miał raczej na pewno niezłą zabawę. Mój pomysł na uratowanie sytuacji jest taki zlac to wino do tego, które jest w butli około 20l wytrawnego, zasiarkować knotami drugą butlę i wlać wszystko .Dalej nie wiem czy dosłodzić do półsłodkiego i dawać spirytus pomimo siarkowania?, ile czekać przed butelkowaniem.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika

siwy1121
350
Posty: 396
Rejestracja: sobota, 17 wrz 2011, 10:39
Krótko o sobie: Zanim znalazłem tą stronę myślałem, że wiem naprawdę dużo o wyrobie wina... To był dla mnie cios
Ulubiony Alkohol: wino
Status Alkoholowy: Winiarz
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowanie: 25 razy
Re: Granaty Gotowe

Post autor: siwy1121 »

Po pierwsze http://alkohole-domowe.com/forum/podsta ... t6449.html :czytaj:
Jakbyś poczytal wiedziałbyś, że wina nie leje się przez lejek, tylko ściąga się rurką.