lamerskie pytanie początkującego

Zbiór podstawowych wiadomości dla początkujących destylerów.
Awatar użytkownika

Autor tematu
pędzący zółw
10
Posty: 12
Rejestracja: piątek, 9 kwie 2010, 19:21
Otrzymał podziękowanie: 2 razy

Post autor: pędzący zółw »

Witam wszystkich i pozdrawiam gorąco bimbro-forumowiczów. Brykam od mniej więcej roku na sprzęcie który w najlepszych warunkach może dać wydajność ok 80%. Jednak postanowiłem pójść dalej i wybudować swoja pierwszą kolumnę. Mam już keg, gazową kuchenkę turystyczną (taki taboret gazowy dla ubogich :D ) i mam zamiar kupić kawał nierdzewnej rury i.... No właśnie, nie znam się na tych wszystkich głowicach: jakieś aabratki, jakieś bokaboby - z początku myślałem, że to nazwy forumowiczów którzy posiadają takie sprzęty :) W związku z tym potrzebne mi najprostsze rozwiązanie, a na naukę będzie czas później. Ja widzę to tak: Na szczycie rury montuje chłodnicę (myślę że lepiej nie spiralną tylko z takich połączonych banieczek żeby się nie zapychało) pionowo w górę - dalej kawałek wężyka i druga chłodnica skierowana pionowo w dół, skąd będzie odbiór towaru. Pierwsza chłodnica będzie zawracać skropliny na wypełnienie w rurze, a druga będzie skraplała pary które przejdą przez 1 chłodnicę. Do tego można zamontować jakiś termometr żeby wyglądało bardziej profesjonalnie :odlot: Chłodnice planuje szklane - bo najprościej, rurę ok 1,5m bo dłuższa się nie zmieści. I teraz moje pytanie: czy zrozumiałem jak ma działać taki refluks czy coś mi się pokręciło i wylecę w powietrze?
In vino veritas, in bimbro sanitas
alembiki
Awatar użytkownika

Wald
2500
Posty: 2591
Rejestracja: środa, 17 lut 2010, 20:05
Krótko o sobie: Dłubek -mechanik "złota rączka".
Ulubiony Alkohol: do 20%
Status Alkoholowy: Miodosytnik
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowanie: 260 razy
Re: lamerskie pytanie początkującego

Post autor: Wald »