Jaką Beczkę dębową kupić do whisky lub wódki?

Piwniczka, schowek, barek czy lodówka? Butelki, beczka czy gąsior? Wszystko o tym gdzie i jak przechowywać destylaty.

Autor tematu
Berlin
10
Posty: 15
Rejestracja: wtorek, 6 lis 2012, 22:34
Podziękował: 10 razy

Post autor: Berlin »

Nigdy nie używałem takiej beczki, nie trzymałem w niej destylatu w każdym razie. Chciałbym kupić coś niewielkiego ale nie znam się na tym. Gdzie, co, jak? Wszelkie rady mile widziane.
Ostatnio zmieniony czwartek, 17 paź 2019, 09:37 przez Qba, łącznie zmieniany 2 razy.
koncentraty wina
Awatar użytkownika

Mafiej
250
Posty: 268
Rejestracja: poniedziałek, 18 wrz 2017, 23:27
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem, tak mi mówią :-)
Ulubiony Alkohol: Jeszcze nie znalazłem, ale preferuję whisky.
Status Alkoholowy: Producent Domowy
Lokalizacja: Rogaland Norwegia
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowanie: 25 razy
Re: Beczka dębowa

Post autor: Mafiej »

Siemka.
Np. tu naprawdę jest bardzo dużo:
http://alkohole-domowe.com/forum/beczka ... t4699.html
Czytaj i przeszukaj forum, nie napisałeś nic co byś chciał tam przechowywać.
Jak już coś będziesz wiedział to zapraszamy z konkretnymi pytaniami.
Pozdro.

Autor tematu
Berlin
10
Posty: 15
Rejestracja: wtorek, 6 lis 2012, 22:34
Podziękował: 10 razy
Re: Beczka dębowa

Post autor: Berlin »

Potrzebuję dębową beczkę do leżakowania alkoholu( może do whisky, może do wódki - zależy od chęci). Wlać i odstawić na rok. Interesuje mnie - gdzie kupić i którą. Pojemność 5-10 l.

redhot
200
Posty: 212
Rejestracja: piątek, 27 sty 2017, 15:54
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowanie: 35 razy
Re: Beczka dębowa

Post autor: redhot »

To zabawka a nie beczka. Jak wlejesz w 5l destylat i odstawisz na rok, to za rok będziesz miał 4l politury do impregnowania altanki. Takie małej pojemności są do serwowania na szybko a nie do starzenia. Bednarze sami przyznaja, że te maluchy robią z odpadu i nie ma tam zachowanych żadnych prawideł sztuki (orientacja klepek itp).