Wino z winogron - pomocy! [foto]

Wszystko o winach z winogron. Przepisy, sposoby, metody...

Autor tematu
Manieg
5
Posty: 8
Rejestracja: wtorek, 5 cze 2012, 18:02

Post autor: Manieg »

Witam, zaznaczam że jestem kompletnym amatorem i proszę tłumaczyć wszystko jak dziecku :) Jest to wino z 6kg winogron na dzikich drożdżach, stoi ok. 3 tygodnie, cukru dodawałem 3x w kilkudniowych odstępach, łącznie ok 1,5kg na jakieś 2,5l wody.

Obrazek

Obrazek

Oto jak to wygląda, przepraszam za jakość. Czy wszystko jest w porządku? :shock:
Warto to zlewać, czy lepiej od razu pozbyć się tego tworu?
Zaznaczam, że to moje pierwsze pseudodzieło. :)

Pozdrawiam.
alembiki

tomhas
250
Posty: 253
Rejestracja: poniedziałek, 12 lip 2010, 21:53
Podziękował: 128 razy
Otrzymał podziękowanie: 16 razy
Re: Wino z winogron - pomocy! [foto]

Post autor: tomhas »

1. Odcedź jak najszybciej sok od miazgi.
2. Zmierz cukromierzem poziom cukru w soku.
3. Wlej sok do mniejszej butli, tak, żeby sok zajmował 3/4 pojemności, lub dolej innego soku.

Resztę będziemy radzić na bieżąco.

Autor tematu
Manieg
5
Posty: 8
Rejestracja: wtorek, 5 cze 2012, 18:02
witam

Post autor: Manieg »

Witam. Sytuacja ma się następująco:

Obrazek

Cukromierz rozbiłem w drodze do domu, nie wiem jak to się mogło stać. :hmm:
Mogę napisać jedynie, że po przyłożeniu ucha do gąsiora jak i balona słychać, że coś się tam dzieje. W gąsiorze jest tyle soku co widać, a w balonie zostawiłem 2-3l, bo szkoda mi było wylewać. Na ile teraz odstawić całe to dzieło?

Mogłem jednak kupić balon 10l, a nie gąsior 5l. :cry:

Korzystając z okazji mam jeszcze takie krótkie pytania:
1. Chciałbym otrzymać wino niewytrawne. Słodkie, półsłodkie, coś w tym stylu. Czy poczekać aż drożdże przerobią resztkę aktualnego cukru, a potem ubić je pirosiarczanem i dodać cukier? Sprzedawca w Biowinie odradzał mi ten sposób, jaka jest więc alternatywa?