Problem z grzałką

Problemy technologiczne związane z uzyskaniem dobrego zacieru: niewłaściwy przebieg fermentacji, zakażenia nastawów, klarowanie...

Autor tematu
Bartnick
5
Posty: 6
Rejestracja: wtorek, 26 paź 2010, 13:37

Post autor: Bartnick »

Witam. Chciałbym zaznaczyć jest jestem początkujący i moim zadaniem jest tylko zrobienie zacieru. Dlaczego tylko zacieru ? Ponieważ umówiłem się z wujkiem ( wieloletnie doświadczenie w produkcji własnej :D ) że przepędzi mi zacier za małą prowizją. Ale nie o tym mowa.
Mam gąsior 10l w którym jest zacier "w stanie surowym". Do pełni szczęścia potrzebuje go tylko podgrzewać przez tydzień. Niestety, grzałka nie wchodzi do końca ( mam grzałkę szklaną z termostatem, właśnie "końcówka" grzałki nie wchodzi ). Myślałem nad przelaniem do plastikowych butli ( 2x po 4l ) lecz pojawił się problem, mianowicie cukier na dole gąsiora... Są może grzałki o bardzo małej szerokości ? Szukałem takich, są, tylko bez regulacji temperatury :/
Macie może jakieś pomysły na rozwiązanie tej sytuacji ?
Pozdrawiam
koncentraty wina
Awatar użytkownika

Kucyk
1700
Posty: 1704
Rejestracja: wtorek, 7 paź 2008, 15:51
Krótko o sobie: Staram się odbierać świat z lekkim przymrużeniem oka ;)
Status Alkoholowy: Starszy Dziobomocznik
Otrzymał podziękowanie: 157 razy
Re: Problem z grzałką

Post autor: Kucyk »

Nastaw (bo zapewne nie jest to zacierane zboże) przelej do wiaderka i zamieszaj aby cukier się rozpuścił. Następnie albo grzałkę wrzuć do wiaderka i w nim fermentuj, albo zlej towar do gąsiora, który umieścisz w misce z wodą do której, z kolei, wsadzisz grzałkę - będzie to takie grzanie pośrednie. Całość opatulisz kocem i za kilka dni wuj niech rozpala pod kotłem.
Awatar użytkownika

Wald
2500
Posty: 2591
Rejestracja: środa, 17 lut 2010, 20:05
Krótko o sobie: Dłubek -mechanik "złota rączka".
Ulubiony Alkohol: do 20%
Status Alkoholowy: Miodosytnik
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowanie: 260 razy
Re: Problem z grzałką

Post autor: Wald »