Nowe Hobby

Przedstaw się naszej społeczności, napisz kilka słów o sobie, kim jesteś, co robisz i co cię tu sprowadza. Napisz cokolwiek chcesz na swój temat a my Cię radośnie powitamy :)
Regulamin forum
1. Jako temat wpisz tylko swój NICK :)

2. Przedstaw się pozostałym członkom forum, napisz co lubisz robić czym się interesujesz, co Cię tu sprowadza i jaki alkohol najbardziej lubisz produkować:) Tutaj możecie pisać o sobie dosłownie wszystko na co macie ochotę.

3. Jeśli masz zamiar tylko napisać np. "Witam, nazywam się .... " to daruj sobie.

4. Multikonta - kasujemy i banujemy

Autor tematu
Morti23
Nowy Członek Forum
Posty: 0
Rejestracja: niedziela, 29 sty 2012, 14:34
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Bimberek
Status Alkoholowy: Producent Domowy

Post autor: Morti23 »

Witam wszystkich!!!
Jestem Marcin. Mam 23 lata i zajmuję się produkcją domowych alkoholi od jakichś 4 lat. Do tej pory robiłem wina, były dobre - znajomi chwalili. :) Kiedyś spróbowałem bimberku, bardzo mi posmakował, wiec postanowiłem samemu zrobić. :) Znalazłem tą stronę, bardzo dużo czytałem żeby zdobyć potrzebna mi wiedzę. Skompletowałem aparaturkę, załatwiłem od kuzyna kega po piwie 30l, kupiłem kolumnę z refluksem wewnetrznym. Poszedłem trochę na łatwiznę kupując gotową, ale nie potrafiłbym sam zrobić i nie mam kogoś kto by mi zrobił, więc kupiłem. Miałem trochę winka z truskawek i malin własnej produkcji, wlałem do kega poskręcałem aparaturkę postawiłem na gaz, podłączyłem wodę, siedzę i czekam. Zaczęło kapać i się stało: zrobiłem swój własny bimberek. :D
Był dobry w smaku, miał 55% :) Pędziłem na pot-stillu bez refluxu, nie mam zadnego doświadczenia w obsłudze kolumny. Mysle ze na początek sam pot-still wystarczy. W przyszłości pomyślę nad pędzeniem z refluxem. Powiem wam ze się zaraziłem nowym hobby i na pewno będę robił własny trunek, bardzo mi się to podoba. :D Teraz myslę zęby zrobić coś takiego:
40 litrów wody
10 kilo cukru
3 kilo pomarańczy