Glukoza do nastawu?

Technologia najprostszych nastawów opartych na cukrze.
Awatar użytkownika

Autor tematu
kawu
1
Posty: 1
Rejestracja: środa, 2 wrz 2009, 12:03

Post autor: kawu »

Witam

Jest to mój pierwszy post a zarazem zapytanie do szanownych forumowiczów. Jestem początkującym bimbrownikiem z małym jeszcze doświadczeniem ale pierwsze śliwowice, cukrówki, no i już drugi sprzęt jest na moim koncie. Dużo praktycznych pomysłów, przepisów czerpie właśnie z tego forum za co Wam jestem niezmiernie wdzięczny, to tak tytułem wstępu. A teraz do rzeczy. Stałem się posiadaczem glukozy w postaci płynnej, taki syrop. Oczywiście trzeba to wykorzystać i zamienić na %, i tu nasuwają się moje pytania.
Czy ktoś z was ma doświadczenia z glukozą w takiej postaci, jakie zachować proporcje przy nastawie, czy drożdże mogą być np typu T4. I chyba najważniejsze dla mnie bo pozwalające samodzielnie dostosować proporcje, czy wskazania areometru są przy glukozie miarodajne ? czyli czy 22 blg przy cukrówce jest takie samo jak 22 blg przy glukozie ?

pozdrawiam
Awatar użytkownika

pokrec
1850
Posty: 1896
Rejestracja: środa, 4 lut 2009, 23:18
Krótko o sobie: Lekko ześwirowany.
Ulubiony Alkohol: śliwki i jabłuszka, rzecz jasna. I wisienki...
Status Alkoholowy: Konstruktor
Lokalizacja: Droga Mleczna, Lokalna Grupa Galaktyk
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowanie: 78 razy
Re: Glukoza

Post autor: pokrec »

Możesz spokojnie, z tego, co wiem, traktowac glukozę jak sacharozę. Ba, glukozę drożdże przerabiają jeszcze łatwiej na %, bo nie muszą rozkładać sacharozy inwertazą na cukry proste. Od razu biorą, co lubią.
ポーランド語が書けますちょっと。
得意は満月の仕業の酒です。
Spécialité: Chateau de Garage, serie: La Lune Pleine
Lux Lunae luceat nos!
Disclaimer: Moje uczestnictwo w tym forum ma charakter czysto edukacyjno poznawczy.
Awatar użytkownika

JanOkowita
2500
Posty: 2739
Rejestracja: czwartek, 10 lut 2011, 13:56
Krótko o sobie: Parmezan, Ementaler i Roquefort, Duvel i Trappist - to moje nałogi.