Po co jest deflegmator na szczycie kolumny?

Zbiór podstawowych wiadomości dla początkujących destylerów.

Autor tematu
tede1210
2
Posty: 2
Rejestracja: piątek, 2 kwie 2010, 16:48
Otrzymał podziękowanie: 1 raz

Post autor: tede1210 »

witam
ciekaw jestem jakby sprawował się taki zestaw tj. keg 30l kolumna rura KO h=120cm z wypełnieniem do h=100cm np: drobno potłuczone szkło z umocowanym na szczycie w/w deflegmatorem swoiste przedłużenie kolumny i dalej szklana chłodnica, moje pytanie jest takie czy umieszczony na szczycie w/w kolumny szklany deflegmator poza tym że wydłuża kolumnę destylacyjną ( do ok 155cm ), daje pogląd na to co tam się dzieje, ma jakieś większe znaczenie dla procesu destylacji ? Może szklany deflegmator na szczycie kolumny to zbędna rzecz? Przeglądając galerie widziałem podobny sprzęt by kelonek z tym że przedłużeniem kolumny była szklana chłodnica służąca jako refluks połączona z drugą właściwą chłodnicą. Czekam na Wasze opinie i wskazówki, jestem początkującym zamierzam w najbliższym czasie zbudować pierwszy własny aparacik:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
alembiki
Awatar użytkownika

Winiarek5
200
Posty: 222
Rejestracja: czwartek, 12 mar 2009, 00:43
Otrzymał podziękowanie: 15 razy
Re: Wielkość chłodnicy i deflegmatora

Post autor: Winiarek5 »

tede1210 pisze:...czy umieszczony na szczycie w/w kolumny szklany deflegmator poza tym że wydłuża kolumnę destylacyjną ( do ok 155cm ), daje pogląd na to co tam się dzieje, ma jakieś większe znaczenie dla procesu destylacji ? Może szklany deflegmator na szczycie kolumny to zbędna rzecz...
Jeśli kolumna z wypełnieniem ma działać jak kolumna rektyfikacyjna to nad wypełnieniem, czyli na szczycie kolumny, musi być deflegmator (chłodnica zwrotna)!
Czy będzie to szklany deflegmator jak u kelonka, czy też metalowy (np. AAbratek) to jest nieistotne.