Oceńcie, ile powinno "stać" moje nowo zamknięte w balonie wino

Jabłka, wiśnie, czereśnie, porzeczki czerwone i czarne, gruszki, śliwki, truskawki ...

Autor tematu
zyga666
5
Posty: 5
Rejestracja: środa, 18 cze 2014, 14:21
Podziękował: 2 razy

Post autor: zyga666 »

Witam wszystkich alkoholowarów :)
Jestem nowy w "biznesie", i chciałem sprawdzić, czy podoba mi się samo robienie wina, być może zostanie to moim hobby. W malutkim, 3l gąsiorku mam ok. 1,2kg truskawek (zmiażdżonych drobno), melisę pociętą, wywar cukrowy (1.5l wody, pół kilo brązowego cukru), słoiczek miodu wielokwiatowego i sok z połowy limonki. Do tego dodałem 3/4 opakowania płynnych, uniwersalnych drożdży.
Ile to wino powinno postać? Pytam, ponieważ stoi w niezłym ciepełku (przez wakacyjne temperatury), bez światła. Podobno, powinno stać 4-6 tygodni, ale czy to prawda?
Chciałem również zapytać, czy kiedy będę butelkował wino, to czy powinienem w jakiś sposób zabijać drożdże, czy mogę je tak zostawić?
Awatar użytkownika

Wald
2500
Posty: 2591
Rejestracja: środa, 17 lut 2010, 20:05
Krótko o sobie: Dłubek -mechanik "złota rączka".
Ulubiony Alkohol: do 20%
Status Alkoholowy: Miodosytnik
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowanie: 260 razy
Re: Oceńcie, ile powinno "stać" moje nowo zamknięte w balonie wino

Post autor: Wald »

Wszystkie odpowiedzi na Twoje wątpliwości znajdziesz tutaj: http://alkohole-domowe.com/forum/podsta ... t6449.html . Jeśli czegoś nie ma, chętnie odpowiem i tam dopiszę.
Nie oszczędzaj na specjalne okazje. Dziś jest ta specjalna!
Awatar użytkownika

siwy1121
350
Posty: 396
Rejestracja: sobota, 17 wrz 2011, 10:39
Krótko o sobie: Zanim znalazłem tą stronę myślałem, że wiem naprawdę dużo o wyrobie wina... To był dla mnie cios
Ulubiony Alkohol: wino
Status Alkoholowy: Winiarz
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 10 razy
Otrzymał podziękowanie: 25 razy
Re: Oceńcie, ile powinno "stać" moje nowo zamknięte w balonie wino

Post autor: siwy1121 »

Po pierwsze nie dzielimy paczuszki drożdży !!!