Zbiornik z termy elektrycznej - czy można wykorzystać?

Co można używać do budowy aparatury, a czego unikać.

Autor tematu
Tołdi1929
50
Posty: 87
Rejestracja: wtorek, 12 cze 2012, 09:19
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowanie: 26 razy

Post autor: Tołdi1929 »

Na początku chciałem powitać wszystkich użytkowników i jako, że jestem zupełnie zielony w temacie prosić o radę. Myślę nad skonstruowaniem aparatury, a do tego celu chcę użyć 10 litrowego zbiornika szklanego wymontowanego z termy elektrycznej. Zbiornik wykonany z grubego szkła. Od góry przykręcany dekiel, a w nim zamontowana grzałka z możliwością regulacji temperatury. Niestety maksymalna temperatura jaką można uzyskać to 80 stopni. Z tego co czytałem, wydaje mi się, że nieco za niska. Ale zawsze można pokombinować coś z termostatem lub go wymienić wraz z grzałką. Czy jest sens kombinować coś z tego?
koncentraty wina
Awatar użytkownika

Emiel Regis
1700
Posty: 1723
Rejestracja: niedziela, 6 maja 2012, 10:18
Ulubiony Alkohol: własne nalewki, czerwone wytrawne
Lokalizacja: Picardie (Oise) Francja, Żywiec
Podziękował: 81 razy
Otrzymał podziękowanie: 253 razy
Re: Zbiornik z termy elektrycznej - czy można wykorzystać?

Post autor: Emiel Regis »

Witaj @Tołdi1929

Z opisu wynika że będzie ok, no może poza termostatem, który trzeba by zastąpić regulatorem napięcia.
Żeby być pewnym najlepiej zapodaj jakąś fotkę, na której można by to zbaczyć i ew. wyhaczyć jakieś wady, np. gumowe uszczelki

Pozdrawiam
http://www.youtube.com/watch?v=xZb3jJE8pYM

Autor tematu
Tołdi1929
50
Posty: 87
Rejestracja: wtorek, 12 cze 2012, 09:19
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowanie: 26 razy
Re: Zbiornik z termy elektrycznej - czy można wykorzystać?

Post autor: Tołdi1929 »

Oczywiście wszystko dopiero wymontowane i jeszcze nie wyczyszczone. Uszczelek nie ma na zdjęciach, ale są gumowe.
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika

Emiel Regis
1700
Posty: 1723
Rejestracja: niedziela, 6 maja 2012, 10:18