Zakup nowej kuchenki do grzania kolby

Zbiór wiadomości o podgrzewaniu destylatorów.

Autor tematu
Szym
100
Posty: 119
Rejestracja: sobota, 16 lut 2013, 11:22
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowanie: 9 razy

Post autor: Szym »

Witam psotną brać.

Mój problem jest następujący: poszukuję nowej kuchenki do grzania kolby płaskodennej 6L. Zależy mi aby kupić taką kuchenkę która nie będzie wymagała żadnego przerabiania - omijania termostatu itp. i nie będzie dawała efektu falowania.
Moja pierwsza kuchenka która próbowałem przerobić "umarła" z mojej winy ( nie znam się na elektryce ), w tej chwili mam kuchenkę 1,9kW jednak przedestylowanie kolby zajmuje mi ok 3 godzin - co wg mnie jest zdecydowanie za długo ( nigdy nie leci ciurkiem, tylko powoli kapie ).
Bardzo bym prosił o jakiegoś linka do aukcji na allegro, super by było gdyby szło kuchenkę odebrać osobiście na Śląsku.


Z góry dzięki za wszelką pomoc
Pozdrawiam
Szym
koncentraty wina
Awatar użytkownika

gr000by
2500
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 10 sty 2012, 11:32
Krótko o sobie: kombinator - to przede wszystkim
Ulubiony Alkohol: każdy zrobiony z sercem
Status Alkoholowy: Specjalista ds. Wyrobu Alkoholu Domowego
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowanie: 665 razy
Re: Zakup nowej kuchenki do grzania kolby

Post autor: gr000by »

Szukaj kuchenki bez termostatu, jedynie z ustawianą pokrętłem mocą grzania. Podskocz do hipermarketu w okolicy (Tesco, E. Leclrec, Auchan, Real czy inne cudo) i popatrz na kuchenki elektryczne. Czasem są tańsze niż na Allegro z wysyłką, ale to musisz poszukać i tu i tu.

Niestety nie ma wielu kuchenek elektrycznych o mocy ponad 2 kW, więc cudów nie będzie. Ponadto, jeżeli chcesz przyspieszyć proces, to powinieneś zainwestować w kocioł z blachy - garnek, keg, kana - który pozwoli na szybszy proces. Szkło jest niezbyt dobrym przewodnikiem ciepła, więc nie licz na sprinterskie tempo destylacji.
Fermentować, destylować, zalegalizować!