Grzałka z termostatem ;)

Zbiór wiadomości o podgrzewaniu destylatorów.

Autor tematu
capulinho
2
Posty: 3
Rejestracja: piątek, 27 sty 2012, 20:30

Post autor: capulinho »

Witam jestem początkującym i dręczy mnie jedna rzecz ponieważ na forum nie mogę znaleźć ściśle określonej odpowiedzi a mianowicie czy nadaje się grzałka z termostatem do destylacji chodzi mi o taka grzałkę: http://allegro.pl/eliko-grzalka-do-bojl ... 79724.html
Temperaturę ma idealną do wrzenia alkoholu więc nie trzeba regulatorów mocy i nic przynajmniej tak mi się wydaję. Z góry dzięki za odpowiedź :P
Awatar użytkownika

pokrec
1850
Posty: 1896
Rejestracja: środa, 4 lut 2009, 23:18
Krótko o sobie: Lekko ześwirowany.
Ulubiony Alkohol: śliwki i jabłuszka, rzecz jasna. I wisienki...
Status Alkoholowy: Konstruktor
Lokalizacja: Droga Mleczna, Lokalna Grupa Galaktyk
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowanie: 78 razy
Re: Grzałka z termostatem ;)

Post autor: pokrec »

Kolego, grzałki z termostatami się NIE NADAJĄ do naszego hobby. To nie ta zasada działania, my potrzebujemy regulacji mocy grzania, nie temperatury w kotle!
Stałej temperatury w kolumnach pilnuje sama fizyka - po prostu mieszanina par wody i alkoholu o określonym stężeniu ma taką a nie inną temperaturę skraplania i taka pokazuje termometr w kolumnie, niezaleznie od mocy grzania.
My nie mamy wpływu na temperature w kolumnie, możemy ją jedynie obserwowac i w zależności od wskazań termometrów decydujemy, czy juz koniec "serca", czy jeszcze nie.
Mocą grzania regulujemy tylko poziom zalania kolumny.
ポーランド語が書けますちょっと。
得意は満月の仕業の酒です。
Spécialité: Chateau de Garage, serie: La Lune Pleine
Lux Lunae luceat nos!
Disclaimer: Moje uczestnictwo w tym forum ma charakter czysto edukacyjno poznawczy.

Autor tematu
capulinho
2
Posty: 3
Rejestracja: piątek, 27 sty 2012, 20:30
Re: Grzałka z termostatem ;)

Post autor: capulinho »