Jak zrobić dobry destylat - kilka podstawowych pytań?

Podstawowe uwagi, spostrzeżenia i pomysły dotyczące procesu.

Autor tematu
marcinhes
20
Posty: 25
Rejestracja: wtorek, 2 gru 2008, 23:42

Post autor: marcinhes »

Witam serdecznie

Najpierw wielkie dzięki za informacje które można uzyskać na tym forum :)

Jestem początkującym aczkolwiek bardzo zawziętym i dokładnym amatorem domowej księżycówki :)

Przygotowałem dwa zaciery , jeden na gruszkach drugi na winogronach.
Proporcje na 100% dobre. Zaciery zrobiłem w butelkach 5 L , po około 6-7 dniach po zapachu czuć było moc , więc nadszedł czas na destylacje.

Zdjęcie mojego destylatora mam tylko nie bardzo wiem jak je wrzucić.
W każdym razie zestaw składa sie z puszki 5L po piwie ,korka , deflegmatora szklanego i chłodnicy szklanej kupionej w sklepie.
Do ogrzewania puchy posłużył mi elektryczny spiralny podgrzewacz , starej rodzimej produkcji o mocy 800Wat.


Destylowanie rozpoczęte... pierwsze krople w ilości 50-80 ml sprawdziłem alkoholomierzem = ponad 80 % , później poszły do wylania jak PB przykazał.
Jade dalej co 100 , 130 ml sprawdzając moc ....jak moc dochodziła do wartości 40-50 przerywałem grzanie.

Produkt zlałem do szklanych buteleczek i tip-top tylko jest jedno ale...!

Moc końcowego produktu wynosi około 50-60 % i NIE DA SIĘ TEGO PIĆ !!!!POMOCY

Woda źródlana ! Owoce 1-wsza jakość ! drożdże Super! Cukier lalka!

Z 4 , 4,3 litra zacieru wyszła flaszka 0,75 o mocy 50-60 %(nie wiem jak dokłany jest voltomierz)


Polałem do kielicha , mały łyczek i ......O ZGROZO paskudne


Smakuje jak by opisać jakimś syfem , jak rozpuszczalnik(nigdy nie piłem:)) ma mocny i bardzo gryzący smak .. zapach jest super zwłaszcza to z gruszek.

Moje pytanie , czy druga destylacja coś poprawi , czy błędy powstały na etapie zacieru czy błędy w destylacji ???



POPROSZĘ O POMOC BO ZALEŻY MI NA TRUNKU KTÓRY NADAJE SIĘ DO PICIA


Z szacunkiem

Hess
koncentraty wina

clapus
150
Posty: 187
Rejestracja: sobota, 1 lis 2008, 00:42