Problem z połączeniem rur miedzianych
-
Autor tematu - Posty: 55
- Rejestracja: sobota, 3 lut 2018, 19:26
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowanie: 1 raz
Witajcie
Mam Pot-stilla I chciałbym to rozbudować do kolumny LM i w przyszłości do VM
Moim problemem jest to że nie wiem czym można było połączyć dwie rury ze sobą
Szukałem złącza tri-clamp i wszystko jest taki sam rozmiar jak rura
Może mi ktoś pomóc w tym problemie ???
Od razu mówię brak spawarki, mam tylko chwilowo taki palniczek na 800-900 stopni
Mogę mieć palnik turbo na 2800 stopni
Więc lut twardy odpada
Mam Pot-stilla I chciałbym to rozbudować do kolumny LM i w przyszłości do VM
Moim problemem jest to że nie wiem czym można było połączyć dwie rury ze sobą
Szukałem złącza tri-clamp i wszystko jest taki sam rozmiar jak rura
Może mi ktoś pomóc w tym problemie ???
Od razu mówię brak spawarki, mam tylko chwilowo taki palniczek na 800-900 stopni
Mogę mieć palnik turbo na 2800 stopni
Więc lut twardy odpada
-
- Posty: 2383
- Rejestracja: niedziela, 18 paź 2015, 14:00
- Krótko o sobie: Marzyciel
- Ulubiony Alkohol: Własny.
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Podziękował: 268 razy
- Otrzymał podziękowanie: 338 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Do łączenia rur miedzianych możesz wykorzystać mufy. Do dolnej rury przylutowana na stałe mufa a górną rurę ze zwojem teflonu na wcisk. Ja mam tak rozwiązane dwie kolumny i bardzo sobie chwalę takie rozwiązanie. Do czyszczenia mogę zawsze rozebrać i szybko dokładać lub usuwać dany moduł. Do odpędu mam kruciaka 50cm a do rektyfikacji dokladam 150cm. Rozwiązanie na triclampie jest o tyle lepsze, że moduły można odwracać do góry nogami np metrowa rura ma port termometru na 30 cm, to można ją odwrócić i jednej chwili jest na 70 cm.
Toczenie triclampów jest opłacalne przy kilku sztukach. Przy jednej sztuce jest to koszt u tokarza ok 65 zł, taniej wyjdzie zakupić na Ali lub w stilldragonie.
Toczenie triclampów jest opłacalne przy kilku sztukach. Przy jednej sztuce jest to koszt u tokarza ok 65 zł, taniej wyjdzie zakupić na Ali lub w stilldragonie.
Pozdrawiam Gacek.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: piątek, 10 kwie 2015, 22:58
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Jeśli myślisz o miedzianej rurze 54mm ze ścianką 1,5mm to idealnie do nich nadają się nierdzewne złącza tri clamp w rozmiarze 51. Na allegro komplet 2 złącz z zaciskiem i uszczelką kupisz za jakieś 55zł. Po przeanalizowaniu tematu post196736.html#p196736 oraz zobaczeniu filmów w nim zawartych wszystko powinno stać się jasne.
Ja spróbowałem i wyszło świetnie, a palnik nakręcany na małe kartusze wystarczy w zupełności.
W załączniku efekt
Ja spróbowałem i wyszło świetnie, a palnik nakręcany na małe kartusze wystarczy w zupełności.
W załączniku efekt
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 17
- Rejestracja: piątek, 10 kwie 2015, 22:58
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Tak. Cyną do lutu miękkiego o składzie Sn97Cu3. Lut miękki świetnie łapie stal nierdzewna po jej odpowiednim przygotowaniu. Najpierw smarujesz powierzchnię styku z miedzią kwasem fosforowym który w tym przypadku jest topnikiem, następnie lutownicą w miejscu gdzie rozprowadziłeś kwas rozprowadzasz cienką warstwę cyny tak żeby nie było widać stali (to ważne). Trzeba użyć mocnej lutownicy albo w przypadku małej lutownicy pomóc sobie słabym płomieniem palnika i podgrzać złącze od wewnątrz. Istotne jest podgrzanie do tego stopnia, aby kwas na stali sie nie wypalił. Miedź smarujesz klasycznym szarym topnikiem, składasz wszystko i lutujesz.
-
- Posty: 1924
- Rejestracja: poniedziałek, 13 lip 2009, 11:04
- Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
- Ulubiony Alkohol: Nemiroff Smorodina
- Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
- Lokalizacja: 3-city
- Podziękował: 127 razy
- Otrzymał podziękowanie: 208 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Poszukaj w necie "śrubunek mosiężny do lutowania do rur miedzianych". Takie coś robi między innymi firma Sobime i chyba ma przedstawicielstwa w Polsce. Takie śrubunki robią do rur od 12 do 54.endi251l pisze:Witajcie
Może mi ktoś pomóc w tym problemie ???
"最不喜欢的粗鲁所持的以及各种各样的虚伪的混蛋。"
http://alkohole-domowe.com/forum/regulatory-drgranatta-t6000.html
http://alkohole-domowe.com/forum/regulatory-drgranatta-t6000.html
-
- Posty: 17
- Rejestracja: piątek, 10 kwie 2015, 22:58
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Wiem, że kolega radius posiadał kiedyś mosiężne złącza do rur miedzianych 54mm, tak, aby wkręcać je bezpośrednio w gwint kega. Miałem je nawet zamawiać, ale ostatecznie stanęło na triclampach.
Na Ali, to ciężko z mosiężnymi czy miedzianymi triclampami. Znowu still dragon, życzy sobie za 1 sztukę złącza ponad 50zł, do tego przesyłka, vat i mamy 90zł..Gacek pisze: Toczenie triclampów jest opłacalne przy kilku sztukach. Przy jednej sztuce jest to koszt u tokarza ok 65 zł, taniej wyjdzie zakupić na Ali lub w stilldragonie.
Wiem, że kolega radius posiadał kiedyś mosiężne złącza do rur miedzianych 54mm, tak, aby wkręcać je bezpośrednio w gwint kega. Miałem je nawet zamawiać, ale ostatecznie stanęło na triclampach.
Ostatnio zmieniony piątek, 10 sty 2020, 00:37 przez Kamal, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Koszt takiego wałka 60mm o grubości 1cm to ponad 10 zł, a myślę, że na takie złącze należałoby kupić 2cm
https://allegro.pl/oferta/pret-walek-mo ... 8842926291
To nie jest tak drogo, bo żeby samemu wytoczyć, to należy mieć sprzęt, umiejętności i czas.kleryk88 pisze:gdzieś około 35 zł od sztuki ogólnie materiał jest drogi na to
Koszt takiego wałka 60mm o grubości 1cm to ponad 10 zł, a myślę, że na takie złącze należałoby kupić 2cm
https://allegro.pl/oferta/pret-walek-mo ... 8842926291
-
- Posty: 17
- Rejestracja: piątek, 10 kwie 2015, 22:58
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Widzę że temat lutowania nierdzewnych złączy triclamp i rur miedzianych cały czas jest nie do końca dopowiedziany, a użytkownicy w innych tematach cały czas borykają się z problemem połączenia tych dwóch elementów. Postanowiłem napisać krótki poradnik jak tego dokonać, przy użyciu łatwo dostępnych narzędzi i materiałów tak aby każdy mógł stworzyć swój wymarzony destylator.
Swoją kolumnę wykonałem z rury miedzianej 54mm(śr. wew. 51mm) oraz złączy triclamp 51mm. Uważam, że złącze to jest najbardziej uniwersalne, ponieważ mamy wiele możliwość konfiguracji kolumny odwracając ją, czy to wokół własnej osi czy to góra/dół. Jest też złączem, które po zlutowaniu może być natychmiast wykorzystywane z kegiem, ponieważ triclamp to ta sama średnica co wlew kega, a szczelne połączenie sprowadza się do ścięcia wybrzuszenia z jednej strony uszczelki.
Oba elementy tj. rura i złącze po przeszlifowaniu idealnie do siebie pasują. Z początku rozważałem spawanie tych dwóch metali, ale po przestudiowaniu tematu, który podałem we wcześniejszym poście stwierdziłem, że skoro mam już cynę Sn97Cu3 i palnik na kartusze wezmę się za to sam. W porównaniu do filmów z yt, które widziałem, moje złącze triclamp wsuwało się do rury miedzianej, więc musiałem przyjąć trochę inną taktykę i pokryć cyną złącze od zewnątrz.
Do lutowania potrzebna będzie cyna bezołowiowa, pasta lutownicza (ja używałem pasty Unifix3 która zawierała topnik oraz sproszkowaną cynę), lutownica oporowa, palnik pistoletowy na kartusze oraz kwas fosforowy w postaci odrdzewiacza do stali i żeliwa. Ja kupiłem go w sieci Leroy Merlin, a jest on produkowany przez firmę Dragon.
Łączenie zacząłem od dobrego przeszlifowania miejsc w których to 2 elementy będą się ze sobą stykały najbardziej, oraz gdzie będę miał najlepszy dostęp podczas samego lutowania, czyli od kołnierza złącza triclamp oraz od wewnętrznej strony rury, jej rantu oraz kilku mm z zewnątrz tak aby wzmocnić łączenie.
Proszę wybaczcie ale grafikiem nie jestem. Na czerwono w pierwszym załączniku zaznaczyłem miejsca szlifowania.
Unifixem3 smarujemy rurę miedzianą w przeszlifowanych miejscach. Następnie na przeszlifowane miejsce na złączu triclamp nanosimy kwas fosforowy. Nie musi być tego dużo. Namoczony patyczek do uszu wystarczy, żeby nanieść odpowiednią warstwę. Teraz możemy przystąpić do naniesienia cyny lutownicą. Jeśli wyposażeni jesteśmy w mocną lutownicę będzie nam bardzo łatwo. Ja niestety taką nie dysponowałem, przez co cyna bardzo szybko zastygała na zimnym złączu triclamp, ale pomagałem sobie małym płomieniem z palnika, którym podgrzewałem złącze od wewnątrz. Z podgrzewaniem palnikiem trzeba bardzo uważać, aby nie przegrzać złącza, przez co przypali nam się cały naniesiony kwas fosforowy, który straci swoje właściwości. Ilość cyny która nanosimy na złącze też najlepiej jakby była jak najmniejsza, ale bardzo istotne jest aby stal byla idealnie nią pokryta ponieważ podczas lutowania cyna nie pokryje danego miejsca. Chodzi o to, aby tylko zasłonić stal nierdzewną. Duża ilość i ewentualne nadlewki spowodują problemy z ustawieniem rury w pionie, a nawet jeśli uda nam się uzyskać pion to podczas lutowania duże ilości cyny zmiękną, a rura może się nam przekrzywić na złączu.
Łączymy 2 elementy, mocno wbijając złącze w rurę najlepiej przez kawałek drewna. Teraz jedna z ważniejszych operacji, czyli spasowanie elementów, tak aby połączone ze sobą tworzyły prostą kolumnę po podłączeniu do kega. Posłużę się filmem z kanału Still It gdzie w bardzo prosty sposób pokazano jak za pomocą sznurka i kawałka np. śruby uzyskano równe połączenie.
https://youtu.be/s3_-Vmwdmww?t=496
Dodam tylko, że ja wykorzystałem do tego wypoziomowanego kega. Złącze ustawiłem na wlewie, na to rura, 2-3 puknięcia i wszystko pięknie proste.
Teraz tylko lutowanie.
Skoro wszystko stało już na kegu, to żal było ruszać. Postanowiłem, że to całkiem stabilne miejsce, więc przystąpiłem do lutowania. Pamiętajmy, aby nie grzać bezpośrednio lutowanego miejsca! Palnikiem grzejemy rurę jakieś 5cm nad złączem tri clamp, a żeby złącze dostało też trochę temperatury od dołu, to podgrzałem też kołnierz wlewu kega. W ciągu 30 sek elementy powinny być na tyle gorące, że powinniśmy zauważyć topiący się Unifix, co daje nam jasny sygnał o odpowiednim momencie do przyłożenia cyny. Tej nie żałujemy, bo nawet jeśli będzie jej za dużo, to spłynie po nieprzygotowanym do lutowania kołnierzu złącza.
Na drugim zdjęciu zaznaczyłem miejsce przykładania cyny.
Swoją kolumnę wykonałem z rury miedzianej 54mm(śr. wew. 51mm) oraz złączy triclamp 51mm. Uważam, że złącze to jest najbardziej uniwersalne, ponieważ mamy wiele możliwość konfiguracji kolumny odwracając ją, czy to wokół własnej osi czy to góra/dół. Jest też złączem, które po zlutowaniu może być natychmiast wykorzystywane z kegiem, ponieważ triclamp to ta sama średnica co wlew kega, a szczelne połączenie sprowadza się do ścięcia wybrzuszenia z jednej strony uszczelki.
Oba elementy tj. rura i złącze po przeszlifowaniu idealnie do siebie pasują. Z początku rozważałem spawanie tych dwóch metali, ale po przestudiowaniu tematu, który podałem we wcześniejszym poście stwierdziłem, że skoro mam już cynę Sn97Cu3 i palnik na kartusze wezmę się za to sam. W porównaniu do filmów z yt, które widziałem, moje złącze triclamp wsuwało się do rury miedzianej, więc musiałem przyjąć trochę inną taktykę i pokryć cyną złącze od zewnątrz.
Do lutowania potrzebna będzie cyna bezołowiowa, pasta lutownicza (ja używałem pasty Unifix3 która zawierała topnik oraz sproszkowaną cynę), lutownica oporowa, palnik pistoletowy na kartusze oraz kwas fosforowy w postaci odrdzewiacza do stali i żeliwa. Ja kupiłem go w sieci Leroy Merlin, a jest on produkowany przez firmę Dragon.
Łączenie zacząłem od dobrego przeszlifowania miejsc w których to 2 elementy będą się ze sobą stykały najbardziej, oraz gdzie będę miał najlepszy dostęp podczas samego lutowania, czyli od kołnierza złącza triclamp oraz od wewnętrznej strony rury, jej rantu oraz kilku mm z zewnątrz tak aby wzmocnić łączenie.
Proszę wybaczcie ale grafikiem nie jestem. Na czerwono w pierwszym załączniku zaznaczyłem miejsca szlifowania.
Unifixem3 smarujemy rurę miedzianą w przeszlifowanych miejscach. Następnie na przeszlifowane miejsce na złączu triclamp nanosimy kwas fosforowy. Nie musi być tego dużo. Namoczony patyczek do uszu wystarczy, żeby nanieść odpowiednią warstwę. Teraz możemy przystąpić do naniesienia cyny lutownicą. Jeśli wyposażeni jesteśmy w mocną lutownicę będzie nam bardzo łatwo. Ja niestety taką nie dysponowałem, przez co cyna bardzo szybko zastygała na zimnym złączu triclamp, ale pomagałem sobie małym płomieniem z palnika, którym podgrzewałem złącze od wewnątrz. Z podgrzewaniem palnikiem trzeba bardzo uważać, aby nie przegrzać złącza, przez co przypali nam się cały naniesiony kwas fosforowy, który straci swoje właściwości. Ilość cyny która nanosimy na złącze też najlepiej jakby była jak najmniejsza, ale bardzo istotne jest aby stal byla idealnie nią pokryta ponieważ podczas lutowania cyna nie pokryje danego miejsca. Chodzi o to, aby tylko zasłonić stal nierdzewną. Duża ilość i ewentualne nadlewki spowodują problemy z ustawieniem rury w pionie, a nawet jeśli uda nam się uzyskać pion to podczas lutowania duże ilości cyny zmiękną, a rura może się nam przekrzywić na złączu.
Łączymy 2 elementy, mocno wbijając złącze w rurę najlepiej przez kawałek drewna. Teraz jedna z ważniejszych operacji, czyli spasowanie elementów, tak aby połączone ze sobą tworzyły prostą kolumnę po podłączeniu do kega. Posłużę się filmem z kanału Still It gdzie w bardzo prosty sposób pokazano jak za pomocą sznurka i kawałka np. śruby uzyskano równe połączenie.
https://youtu.be/s3_-Vmwdmww?t=496
Dodam tylko, że ja wykorzystałem do tego wypoziomowanego kega. Złącze ustawiłem na wlewie, na to rura, 2-3 puknięcia i wszystko pięknie proste.
Teraz tylko lutowanie.
Skoro wszystko stało już na kegu, to żal było ruszać. Postanowiłem, że to całkiem stabilne miejsce, więc przystąpiłem do lutowania. Pamiętajmy, aby nie grzać bezpośrednio lutowanego miejsca! Palnikiem grzejemy rurę jakieś 5cm nad złączem tri clamp, a żeby złącze dostało też trochę temperatury od dołu, to podgrzałem też kołnierz wlewu kega. W ciągu 30 sek elementy powinny być na tyle gorące, że powinniśmy zauważyć topiący się Unifix, co daje nam jasny sygnał o odpowiednim momencie do przyłożenia cyny. Tej nie żałujemy, bo nawet jeśli będzie jej za dużo, to spłynie po nieprzygotowanym do lutowania kołnierzu złącza.
Na drugim zdjęciu zaznaczyłem miejsce przykładania cyny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony niedziela, 8 mar 2020, 09:26 przez bartek2k9, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Autor tematu - Posty: 55
- Rejestracja: sobota, 3 lut 2018, 19:26
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowanie: 1 raz
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Panowie dziś znalazłem takie coś na Aliexpress
Czy takie coś by dało radę z rurą Fi 108???
Kupił bym w rozmiarze 108x119
Tylko pytanie czy to będzie idealne
Rura miedziana fi 108
Plan jest zrobienie kolumny połówkowej
I czym to połączyć żeby to się dobrze trzymało???
Czy takie coś by dało radę z rurą Fi 108???
Kupił bym w rozmiarze 108x119
Tylko pytanie czy to będzie idealne
Rura miedziana fi 108
Plan jest zrobienie kolumny połówkowej
I czym to połączyć żeby to się dobrze trzymało???
-
- Posty: 2603
- Rejestracja: wtorek, 15 sty 2013, 15:29
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowanie: 301 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Czyżby szklana kula się zepsuła?
Może koledze o coś takiego chodzi: https://pl.aliexpress.com/item/4001359759453.html - trochę drogawe, no i nie mają na rurę 108 - tylko 101 - skośny nie pisze jaka jest grubość ścianki więc trochę taka loteria.
Może koledze o coś takiego chodzi: https://pl.aliexpress.com/item/4001359759453.html - trochę drogawe, no i nie mają na rurę 108 - tylko 101 - skośny nie pisze jaka jest grubość ścianki więc trochę taka loteria.
Ostatnio zmieniony czwartek, 28 sty 2021, 08:51 przez rastro, łącznie zmieniany 1 raz.
″Iloraz inteligencji tłumu jest równy IQ najgłupszego jego przedstawiciela podzielonemu przez liczbę uczestników.„
- Terry Pratchett
- Terry Pratchett
-
- Posty: 523
- Rejestracja: wtorek, 26 kwie 2011, 12:59
- Krótko o sobie: Jestem okropnym człowiekiem, tak mi kiedyś mawiali.
- Ulubiony Alkohol: Piwa
- Status Alkoholowy: Student Bimbrologii
- Lokalizacja: Jedyna taka w Polsce...
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowanie: 62 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
119 to zewn. średnica kołnierza a ID101 to "inner dimension" 101 mm, czyli jakby OK.
No, prawie. Rura 108 mm ma ściankę 2,5 mm - czyli zostaje 103 - trochę duży luz. Ale jakoś połączyć się da.
No, prawie. Rura 108 mm ma ściankę 2,5 mm - czyli zostaje 103 - trochę duży luz. Ale jakoś połączyć się da.
Ostatnio zmieniony czwartek, 28 sty 2021, 09:16 przez bociann2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2603
- Rejestracja: wtorek, 15 sty 2013, 15:29
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowanie: 301 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Jeżeli chodzi o te stalowe to mniej więcej się orientuje jak to wygląda... ale te miedziane to mam mieszane uczucia...
No chyba mają nowy rok... jakoś tak zwykle koniec stycznia początek lutego i trwa to tydzień albo dwa...
No chyba mają nowy rok... jakoś tak zwykle koniec stycznia początek lutego i trwa to tydzień albo dwa...
″Iloraz inteligencji tłumu jest równy IQ najgłupszego jego przedstawiciela podzielonemu przez liczbę uczestników.„
- Terry Pratchett
- Terry Pratchett
-
Autor tematu - Posty: 55
- Rejestracja: sobota, 3 lut 2018, 19:26
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowanie: 1 raz
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Sorry zapomniałem wstawić linka
Przepraszam ale jestem na telefonie i teraz nie wiem jak link zrobić żeby działał
Oto link
2,08 zł | 1.5 "2" 2.5 "3" 3.5 "4" potrójny zacisk otwarta końcówka z rowkiem SUS 304 sanitarny tri-clamp domowe warzenie wina
Chciałem też wstawić screeny też nie wiem jak wstawia sie
Przepraszam ale jestem na telefonie i teraz nie wiem jak link zrobić żeby działał
Oto link
2,08 zł | 1.5 "2" 2.5 "3" 3.5 "4" potrójny zacisk otwarta końcówka z rowkiem SUS 304 sanitarny tri-clamp domowe warzenie wina
Chciałem też wstawić screeny też nie wiem jak wstawia sie
-
- Posty: 324
- Rejestracja: sobota, 10 gru 2016, 22:22
- Krótko o sobie: Nie ma takiej mozliwosci, aby bylo niemozliwe.
- Ulubiony Alkohol: Biały
- Status Alkoholowy: Gorzelnik
- Lokalizacja: Środa Śląska
- Podziękował: 157 razy
- Otrzymał podziękowanie: 100 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Pod triclampa do rury 54, sam w końcu toczyłem pierścienie z blachy mosiężnej gr. 3 mm (bom dostał same klamry). Pierścienie robiłem na mocny wcisk. Wchodziły na rurę dopiero po ich rozgrzaniu. Do tego niewielka fazka o kącie chyba 70 st. pod clampa. Lutowane miękkim, ale działa.
Zygmunt chyba w swoich saksofonach też coś takiego stosował. Tokarz z pewnością nie zedrze za tego typu usługę, bo to prosta robota.
Zygmunt chyba w swoich saksofonach też coś takiego stosował. Tokarz z pewnością nie zedrze za tego typu usługę, bo to prosta robota.
https://www.facebook.com/Jack-Parrot-Alchemy-Jacek-Plona-268115644134379/
-
- Posty: 2603
- Rejestracja: wtorek, 15 sty 2013, 15:29
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowanie: 301 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Pewnie chodziło o coś takiego: https://pl.aliexpress.com/item/1005001344232959.html
albo jak radzi MałyJack blacha mosiężna i średnio ogarnięty tokarz to raz a dwa to można też roztoczyć otwór w gotowej zaślepce tri clamp (coś takiego: https://pl.aliexpress.com/item/1005001774491080.html)
To drugie pewnie bez problemu do kupienia lokalnie.
albo jak radzi MałyJack blacha mosiężna i średnio ogarnięty tokarz to raz a dwa to można też roztoczyć otwór w gotowej zaślepce tri clamp (coś takiego: https://pl.aliexpress.com/item/1005001774491080.html)
To drugie pewnie bez problemu do kupienia lokalnie.
Ostatnio zmieniony czwartek, 28 sty 2021, 13:03 przez rastro, łącznie zmieniany 1 raz.
″Iloraz inteligencji tłumu jest równy IQ najgłupszego jego przedstawiciela podzielonemu przez liczbę uczestników.„
- Terry Pratchett
- Terry Pratchett
-
Autor tematu - Posty: 55
- Rejestracja: sobota, 3 lut 2018, 19:26
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowanie: 1 raz
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Tak dokładnie chodzi o ten pierwszy link
Tylko to co ja znalazłem to jest już wymiar 108x119 do kupienia
I czy to da radę w kolumnie półkowej.???
Rura miedziana fi 108
Może na siłę będzie trzeba to wbić ale najważniejsze żeby to wytrzymało całość
rastro pisze:Pewnie chodziło o coś takiego: https://pl.aliexpress.com/item/1005001344232959.html
albo jak radzi MałyJack blacha mosiężna i średnio ogarnięty tokarz to raz a dwa to można też roztoczyć otwór w gotowej zaślepce tri clamp (coś takiego: https://pl.aliexpress.com/item/1005001774491080.html)
To drugie pewnie bez problemu do kupienia lokalnie.
Tak dokładnie chodzi o ten pierwszy link
Tylko to co ja znalazłem to jest już wymiar 108x119 do kupienia
I czy to da radę w kolumnie półkowej.???
Rura miedziana fi 108
Może na siłę będzie trzeba to wbić ale najważniejsze żeby to wytrzymało całość
-
- Posty: 523
- Rejestracja: wtorek, 26 kwie 2011, 12:59
- Krótko o sobie: Jestem okropnym człowiekiem, tak mi kiedyś mawiali.
- Ulubiony Alkohol: Piwa
- Status Alkoholowy: Student Bimbrologii
- Lokalizacja: Jedyna taka w Polsce...
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowanie: 62 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Trzeci raz zadajesz nieprecyzyjne pytanie, stąd moje niejasne odczucie, że sam nie wiesz o co pytasz
Po kolei:
Masz rurę Cu 108 mm średnicy ZEWNĘTRZNEJ.
Taka rura ma ścianki o grubości 2, 5 mm.
Czyli średnica WEWNĘTRZNA rury to 103 mm.
Te okucia,o których tu piszemy, mają 101 mm, zarówno talerzyki, jak i pierścienie.
To oznacza, że one " wchodzą" DO rury z dużym luzem.
Zdaję mi się, że mignęły mi gdzieś talerzyki o ID 102 mm. Takie byłyby lepsze.
Kup z SS( bo z Cu 4 razy droższe) i na spokojnie wlutujesz je do miedzianej rury zwykłym lutem miękkim hydraulicznym.
Cała reszta pozostałych potrzebnych wiadomosci w wątku powyżej.
Po kolei:
Masz rurę Cu 108 mm średnicy ZEWNĘTRZNEJ.
Taka rura ma ścianki o grubości 2, 5 mm.
Czyli średnica WEWNĘTRZNA rury to 103 mm.
Te okucia,o których tu piszemy, mają 101 mm, zarówno talerzyki, jak i pierścienie.
To oznacza, że one " wchodzą" DO rury z dużym luzem.
Zdaję mi się, że mignęły mi gdzieś talerzyki o ID 102 mm. Takie byłyby lepsze.
Kup z SS( bo z Cu 4 razy droższe) i na spokojnie wlutujesz je do miedzianej rury zwykłym lutem miękkim hydraulicznym.
Cała reszta pozostałych potrzebnych wiadomosci w wątku powyżej.
-
Autor tematu - Posty: 55
- Rejestracja: sobota, 3 lut 2018, 19:26
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowanie: 1 raz
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Bociann2 tak tak masz rację zadaje po raz kolejny te pytanie bo znalazłem na Aliexpress takie coś jak z pierwszego linku który podesłał rastro tylko że tam gdzie ja to znalazłem jest w ofercie rozmiar 108x119 i o to pytam
Spróbuję jakoś link wstawić tego co ja znalazłem
Spróbuję jakoś link wstawić tego co ja znalazłem
-
- Posty: 2603
- Rejestracja: wtorek, 15 sty 2013, 15:29
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowanie: 301 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Pewnie konkretnie to: https://pl.aliexpress.com/item/32977055795.html - bociann2 pyta czy Twoja rura ma fi 108 zewnętrzne. To tutaj mogło by się nadać.
″Iloraz inteligencji tłumu jest równy IQ najgłupszego jego przedstawiciela podzielonemu przez liczbę uczestników.„
- Terry Pratchett
- Terry Pratchett
-
Autor tematu - Posty: 55
- Rejestracja: sobota, 3 lut 2018, 19:26
- Podziękował: 18 razy
- Otrzymał podziękowanie: 1 raz
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
[2,08 zł | 1.5 "2" 2.5 "3" 3.5 "4" potrójny zacisk otwarta końcówka z rowkiem SUS 304 sanitarny tri-clamp domowe warzenie wina
https://a.aliexpress.com/_BUYCbL]
I jak wejdziesz w kup teraz to tam masz do wyboru i tam jest 108x119 i o to pytam
Chyba że coś ja nie zrozumiałem to proszę mnie poprawić i z góry sorry
https://a.aliexpress.com/_BUYCbL]
I jak wejdziesz w kup teraz to tam masz do wyboru i tam jest 108x119 i o to pytam
Chyba że coś ja nie zrozumiałem to proszę mnie poprawić i z góry sorry
-
- Posty: 2603
- Rejestracja: wtorek, 15 sty 2013, 15:29
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowanie: 301 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Dobra ponoć da się sensownie polutować KO z miedzią na miękko... wydaje się że 118x108 powinien dać radę. Jak masz czas to za tą cenę można zaryzykować zakup na próbę.
″Iloraz inteligencji tłumu jest równy IQ najgłupszego jego przedstawiciela podzielonemu przez liczbę uczestników.„
- Terry Pratchett
- Terry Pratchett
-
- Posty: 523
- Rejestracja: wtorek, 26 kwie 2011, 12:59
- Krótko o sobie: Jestem okropnym człowiekiem, tak mi kiedyś mawiali.
- Ulubiony Alkohol: Piwa
- Status Alkoholowy: Student Bimbrologii
- Lokalizacja: Jedyna taka w Polsce...
- Podziękował: 15 razy
- Otrzymał podziękowanie: 62 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
No dobra.once again
Jeżeli kupisz talerzyki(ferrule) z kołnierzem
102x119 wlutujesz je bez problemu do WNĘTRZA rury 108 mm, tak jak opisał i narysował to kol. Bartek2k9 z 20 postów powyżej.
Jeżeli kupisz 108x119- będziesz ju musiał połączyć z rurą czołowo- na styk. Co oznacza inną technikę łączenia- co najmniej lutowanie twarde, albo i nawet spawanie.
Jeżeli kupisz talerzyki(ferrule) z kołnierzem
102x119 wlutujesz je bez problemu do WNĘTRZA rury 108 mm, tak jak opisał i narysował to kol. Bartek2k9 z 20 postów powyżej.
Jeżeli kupisz 108x119- będziesz ju musiał połączyć z rurą czołowo- na styk. Co oznacza inną technikę łączenia- co najmniej lutowanie twarde, albo i nawet spawanie.
Ostatnio zmieniony piątek, 29 sty 2021, 07:02 przez bociann2, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2603
- Rejestracja: wtorek, 15 sty 2013, 15:29
- Podziękował: 83 razy
- Otrzymał podziękowanie: 301 razy
Re: Problem z połączeniem rur miedzianych
Panie @bociann2 trochę się robi zamęt kolega znalazł same talerzyki z otworem bez kołnierza, natomiast Ty mówisz o całym elememcie nie tylko talerzyku.
Tylko na innej aukcji jest rozmiar 119x108. Wydaje się że w taki talerzyk da się ożenić z rurą 108. (na tej drugiej aukcji nie ma rozpiski z wymiarowaniem - i to jest element ryzyka). Pytanie tylko czy po zmontowaniu i zlutowaniu całość będzie miała wystarczającą wytrzymałość) - 108 to spora rura całość lekka nie będzie.
Tylko na innej aukcji jest rozmiar 119x108. Wydaje się że w taki talerzyk da się ożenić z rurą 108. (na tej drugiej aukcji nie ma rozpiski z wymiarowaniem - i to jest element ryzyka). Pytanie tylko czy po zmontowaniu i zlutowaniu całość będzie miała wystarczającą wytrzymałość) - 108 to spora rura całość lekka nie będzie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
″Iloraz inteligencji tłumu jest równy IQ najgłupszego jego przedstawiciela podzielonemu przez liczbę uczestników.„
- Terry Pratchett
- Terry Pratchett