Prośba o pomoc w proporcjach do kolumny typu AABRATEK + dla alkoholi smakowych

Pomysły na destylatory - do konsultacji.

Autor tematu
Piotrmoto
5
Posty: 7
Rejestracja: niedziela, 26 lis 2017, 19:01
Otrzymał podziękowanie: 1 raz

Post autor: Piotrmoto »

Witam,
szukam proporcji na kolumnę typu AAbratek + VM. Głównie kolumna ma służyć do produkcji smakówek (75%) i 25% czystych alkoholi z myślą o produkcji nalewek leczniczych:) Wcześniej nigdy nie destylowałem nie mam doświadczenia, a przewiduje kilka destylacji na rok, zanim nabiorę wprawy i wyrobię sobie zdanie miną lata:) Ze względów na gabaryty pomieszczenia wypełnienie w kolumnie mogę mieć maksymalnie o wysokości 120 cm. W jak sposób podzielić kolumnę by uzyskać jak najlepsze walory smakowe dla owocówek (wymiar A)? Dolną część wypełniona sprężynkami, górna zmywakami. Czy i na jakiej wysokości w dolnej części zrobić gniazdo pod termometr? Czy podczas destylacji smakówek opieramy się tylko na termometrze w głowicy i w kegu? (Odległość na tyle mała od głowicy do kega że pewnie dołożenie kolejnego termometru niewiele zmieni) Z innych projektów na forum znalazłem wymiary:
A - 200 mm
B - 1000mm
C- 450 mm(lub 100 mm nad wypełnieniem z sprężynek)
D - 300 mm
Czy długość chłodnicy Liebiga do systemu VM wystarczy 500 mm? Lepsza dłuższa czy nie ma większego znaczenia? Rozumiem że do skroplenia par 500 mm wystarczy, dłuższa może dla lepszego przepływu?
Udało mi się za połowę wartości zakupić metrowe odcinki rury fi 52, wszystkie wymiary mogę zrobić pod siebie, stąd prośba do Was o pomoc.
Wiem, że kolumnę, którą chce zrobić nie jest najnowszą konstrukcją, bez bufora, zamiast OVM teraz używa się OLM, ale czytając posty z poprzednich lat wierze że sprzęt, który zbuduje wystarczy do uzyskania dobrych jakościowo trunków.
Z góry dziękuje za pomoc.
Piotr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
alembiki

Drupi
800
Posty: 830
Rejestracja: poniedziałek, 19 sty 2015, 20:36