Problem z drugim pędzeniem

Zbiór podstawowych wiadomości dla początkujących destylerów.

Autor tematu
helmanso1992
20
Posty: 20
Rejestracja: wtorek, 7 paź 2014, 21:47

Post autor: helmanso1992 »

Witam. Wczoraj przepuściłem przez kolumnę i aabratka 43l nastawu. Odebrałem z tego 7,5l 96%+ gonu i pogonu. Wszystko szło książkowo. Temp. na 1/3 kolumny 78,3, na 2/3 kolumny 78,2.
Dzisiaj zabrałem się za drugie pędzenie. Zrobiłem tak jak opisywał na forum pewien kolega. Rozcieńczyłem do około 50% i przez 1h odebrałem 400ml przedgonu. Następnie wyłączyłem grzanie i po około 40min dolałem wody rozcieńczając do około 20% i od początku. i znowu przez 1,5h odebrałem 500ml przedgonu, lecz temperatura nie chce się ustabilizować. Na 2/3 jest 78,3 a na 1/3 stanęła na 78,6 lecz po zwiększeniu odbioru do około 0,5l na 30min temp podskoczyła do 78,8 - 78,9 :/ Zmniejszając odbiór nie chce zejść poniżej 78,8. Zapachowo jest OK, lecz jestem nowicjuszem. Po kilku wcześniejszych pędzeniach doświadczyłem sytuacji że podczas procesu w zapachu nic nie czuć a po kilku dniach po otwarciu butelki można się przewrócić.
Dodam że kolumna kupiona od kolegi Pawła z Łomży. 63,5mm

Stosujecie tą metodę z podwójnym odbieraniem przedgonów?
promocja
Awatar użytkownika

lesgo58
5000
Posty: 5230
Rejestracja: poniedziałek, 18 kwie 2011, 13:31
Krótko o sobie: "...coqito ergo sum..."
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Land Krzyżaków. Pogranicze Prus wschodnich.
Podziękował: 1292 razy
Otrzymał podziękowanie: 2744 razy
Re: Problem z drugim pędzeniem

Post autor: lesgo58 »

Raczej wszystko jest OK.
Mam dodatkowe pytanie, 1/3 w/g Ciebie to ile cm od kega? Jakie wypełnienie się znajduje w kolumnie między kegem a tym termometrem?
Co miałeś na myśli pisząc to:
Po kilku wcześniejszych pędzeniach doświadczyłem sytuacji że podczas procesu w zapachu nic nie czuć a po kilku dniach po otwarciu butelki można się przewrócić.
Pozostaję: otwarty, elastyczny i ciekawy.