Brązowy nalot nad pianka podczas fermentacji

Fermentacja, otrzymywanie moszczu, filtracja, butelkowanie, przechowywanie, choroby i wady wina, pasteryzacja, szczepienie drożdżami, itp...

Autor tematu
Belfasto
2
Posty: 3
Rejestracja: środa, 10 wrz 2014, 10:00
Otrzymał podziękowanie: 1 raz

Post autor: Belfasto »

Jestem laikiem jeśli chodzi o winiarstwo i chciałem od czegoś zacząć. W dzieciństwie wielokrotnie widziałem jak moja ciotka robiła wino w baniakach po wodzie 5l i uznałem ze też tak zacznę swoja przygodę z winami. Butelkę odkaziłem, używałem tylko przygotowanej wody i obawiam się ze mimo tych środków ostrożności i tak zakaziłem wino. Po 2 dniach burzliwej fermentacji na butli zaczął gromadzić się brązowy nalot na wysokości piany. I tu rodzi się moje pytanie czy to jest normalne? Czy te wino jest już do wyrzucenia? Z góry dziekuję za odpowiedź
promocja
Awatar użytkownika

Zygmunt
5000
Posty: 5382
Rejestracja: czwartek, 7 maja 2009, 12:55
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowanie: 668 razy
Kontakt:
Re: Brązowy nalot nad pianka podczas fermentacji

Post autor: Zygmunt »

Daj fotkę, ale na 95% to po prostu drożdże. Przegotowana woda to kiepski pomysł- drożdże do początkowego rozwoju potrzebują tlenu, gotowanie wody ją tlenu pozbawia.
www.destylatorymiedziane.pl
"Zwykle jest tak, że im bardziej wóda śmierdzi drożdżami, pogonami i syfem, tym bardziej producent zasłania się "tradycją", "pracą w gorzelni" albo "dziadkiem bimbrownikiem"
Awatar użytkownika

gr000by
2500
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 10 sty 2012, 11:32
Krótko o sobie: kombinator - to przede wszystkim
Ulubiony Alkohol: każdy zrobiony z sercem
Status Alkoholowy: Specjalista ds. Wyrobu Alkoholu Domowego
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowanie: 665 razy
Re: Brązowy nalot nad pianka podczas fermentacji

Post autor: gr000by »

Ten osad może pochodzić również z soku lub owoców. Bez fotki się nie obejdzie.
Fermentować, destylować, zalegalizować!