Obróbka kega, materiał grzałek i inne pytania początkującego

Kłopoty z budową i eksploatacją aparatury, wybór właściwego sprzętu. Podstawowe pytania początkujących.

Autor tematu
lukas333
20
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 6 paź 2012, 21:06
Otrzymał podziękowanie: 2 razy

Post autor: lukas333 »

Witam jestem początkujący, dopiero kompletuje sprzęt i mam kilka pytań. W tej chwili już mam:
- KEG 30L
- grzałka z regulatorem AVT1007 2000W
- termometr ST-9281
- chłodnica, rurka fi10, miedź, 3,5m
Do kupienia:
- kolumna fi 50,8 wysokość 1,4m
1. KEG
Czy wszystkie nadają się do naszych celów?
Mój, Kompania piwowarska ale: górny dekiel jest niemagnetyczny, boki natomiast lekko przyciągają magnes (neodymowy). Skąd ta różnica? Gdy zajrzałem do środka wydaje mi się że ścianki są jakby napylone emalią.
OBRÓBKA KEGA
Chciałbym zrobić otwór fi120 - następnie na 6 śrub mocować blachę z kolumną do KEGA. Czy naprawdę obróbka cięcie, wiercenie wymaga specjalnych nażędzi? Czy można do celów cięcia użyć szlifierki lub wyżynarki? Czytałem posta, w którym kolega wiercił otwór (taki podłużny) pod grzałkę specjalnym wiertłem kobaltowym, otwór przy otworze. Nie mógł po prostu użyć szlifierki?
2. USZCZELNIENIE
Wiem, tylko silikon ale jakie uszczelki do grzałki? Czy te co są zazwyczaj dostarczane razem z nią są dobre?
Czy silikon wysokotemperaturowy nadaje się do uszczelnienia?
Czy może on mieć kontakt z naszym wyrobem żeby go nie zepsuć?
Czy można używać teflonu do uszczelniania, czy może mieć kontakt z wyrobem?
Czy taki otwór fi 120 trudno uszczelnić biorąc pod uwagę że keg ma nie płaski dekiel?
3.GRZAŁKI
Jakie materiały do rurek grzałki (osnowy) są dobre do naszych celów, które nie wpływają na smak, które są najlepsze w eksploatacji??
Gdzieś przeczytałem że grzałki z nierdzewki nie można stosować do pojemników z nierdzewki - czy to prawda i dlaczego skoro mają ten sam potencjał?
Czy grzałki z jtmikro.pl np. GO2-32 2000W U z opisem: "Rurki miedziane pokryte galwanicznie" się nadają?