zapach siarkowodoru w nastawie

Problemy technologiczne związane z uzyskaniem dobrego zacieru: niewłaściwy przebieg fermentacji, zakażenia nastawów, klarowanie...

Autor tematu
adiok
2
Posty: 3
Rejestracja: czwartek, 18 paź 2012, 12:18

Post autor: adiok »

Cześć,
znaczne od tego, ze jestem początkujący w winiarstwie i bazuje na tym co wygrzebie w książkach i necie.
Zrobiłem ostatnio nastaw z winogron ciemnych w/g receptury z netu:
5l moszczu
5l wody i 2kg cukru
7g drożdży winiarskich + pożywka
2g pirosiarczanu potasu by odkazić moszcz (podobno zapobiegnie zaoctowaniu)

no i po 4 dniach fermentacji strasznie śmierdzi siarkowodorem.

Pytanie czy to normalne?
Czy da się z tym coś zrobić, a może samo przejdzie?
alembiki
Awatar użytkownika

alkoholomir
50
Posty: 51
Rejestracja: czwartek, 11 paź 2012, 00:48
Otrzymał podziękowanie: 1 raz
Re: zapach siarkowodoru w nastawie

Post autor: alkoholomir »

"Uwaga pirosiarczyn (a nie pirosiarczan) potasu jest silnie toksyczny, dopuszczalne dzienne spożycie wynosi nie więcej niż 0,7 mg na kilogram masy ciała, w przypadku dzieci dawka jest o około połowę mniejsza. Nie należy wdychać oparów, gdyż również są silnie toksyczne, mogą powodować zawroty głowy, mdłości, dlatego wszelkiego rodzaju zabiegi z użyciem pirosiarczynu powinny być przeprowadzane w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. W przypadku spożycia należy natychmiast jechać do szpitala, środek powoduje poparzenia przełyku oraz żołądka. W przypadku kontaktu ze skóra, miejsce należy obficie spłukać bieżącą woda."

- uważaj co wsypujesz do swojego napoju. Prawdopodobnie już na starcie zahamowałeś tym shitem proces fermentacji. Wsypałeś 2 g na 10L podczas gdy już 5 wystarczy na zakonserwowanie 100 L wina. Reszty nie komentuję. Cały przepis na wino nadaje się do śmietnika.
Zawsze starałem się być zapobiegliwy. Kobiety i dzieci mogą być beztroskie i trzeźwe, my nie.
Vito Andolini

Autor tematu
adiok
2
Posty: 3
Rejestracja: czwartek, 18 paź 2012, 12:18