Zbiorniki do odparowywania zacierów. Budowa, adaptacje modyfikacje.

Autor tematu
Beauregard
5
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 27 kwie 2015, 19:50
Załączniki
Otwór w kegu 200mm, jak wykonać?

Postautor: Beauregard » niedziela, 24 maja 2015, 19:13

Potrzebuję wykonać spory otwór w kegu, problem w tym, że ma być centryczny i w miarę dokładny (+-1mm).
Coś w tym stylu jak u kolegi "grooby".
post106871.html#p106871
Uprzedzam pytanie, "dlaczego go nie spytasz?", pytałem, kupił już z otworem.

Tokarka odpada, nie idzie ustawić kega centrycznie.
Do frezarki nie mam dostępu (mam, do cnc, za samo ustawienie biorą 150zł)
Szlifierka, wiertarka, pilnik, wyżynarka, no cóż, tu niema chyba poszukiwanej dokładności.
Otwornice mam tylko do 76mm (3")
Otwornica 200mm kosztuje tyle co 17 mniejszych, do tego uchwyt, wiertarkę mam odpowiednią, tyle, że jak się zatnie w metalu to mi ręce połamie, choć siły mam jak tur. No i było by to na zasadzie, kup, użyj raz i rzuć w kąt, trochę bez sensu.

Ktoś ma jakiś pomysł?


ZABAWA: Pierwszy Forumowy Festiwal Piosenki Alkodomowej
Rabaty dla użytkowników forum AD w sklepie po podaniu loginu z forum!
Awatar użytkownika

ta_moko
500
Posty: 535
Rejestracja: piątek, 7 gru 2012, 21:23
Lokalizacja: Południe kraju
Załączniki
Re: Otwór w kegu 200mm, jak wykonać?

Postautor: ta_moko » niedziela, 24 maja 2015, 19:55

Mówisz i masz - szybko, tanio, precyzyjnie:
https://www.youtube.com/watch?v=xPgasVWYpAk
Alkoholu tak naprawdę boją się tylko ludzie, którzy mają coś złego do ukrycia... Ludziom pięknym od wewnątrz alkohol nie szkodzi... - Piotr Skrzynecki


michal278
1100
Posty: 1143
Rejestracja: poniedziałek, 17 gru 2012, 14:56
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: zielona wróżka
Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
Lokalizacja: podlaskie/ mazowieckie
Kontakt:
Załączniki
Re: Otwór w kegu 200mm, jak wykonać?

Postautor: michal278 » niedziela, 24 maja 2015, 19:56

Na szybko palnik plazma i ktos kto ma dobrą rękę.
zapraszam na wczasy na podlasie - jaglowo.com


jaborex
20
Posty: 24
Rejestracja: czwartek, 21 lut 2013, 21:53
Załączniki
Re: Otwór w kegu 200mm, jak wykonać?

Postautor: jaborex » niedziela, 24 maja 2015, 20:34

Witaj...Ja robiłem w dwóch kegach otwory o śr. 150mm i zrobiłem to zwykłą wyrzynarka do drewna . Oczywiście brzeszczot dobrej firmy i do metalu. Najlepiej robić to we dwie osoby, jedna musi trzymać keg .Wcześniej wywierciłem kilka otworów tak żeby swobodnie wprowadzić piłkę...życzę powodzenia.


Autor tematu
Beauregard
5
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 27 kwie 2015, 19:50
Załączniki
Re: Otwór w kegu 200mm, jak wykonać?

Postautor: Beauregard » niedziela, 24 maja 2015, 22:16

Uh, wszystkie metody wydają się dobre, ale mało precyzyjne :/
Najbliżej mi do sposobu z filmu od ta_moko, o którym też wspominał grooby, więc pewnie tego spróbuję. Nie wydaje mi się to precyzyjne, ale przy odpowiednio skonstruowanym trzymadle może być ok. Problem w tym, że otwór 200mm (a raczej jego krawędź na promieniu 100mm) jest bardzo blisko szyjki kega i ciężko tam wcisnąć szlifierkę, będzie trochę dłubania przy trzymadle, zdam relację z operacji jutro, albo pojutrze.


jaborex
20
Posty: 24
Rejestracja: czwartek, 21 lut 2013, 21:53
Załączniki
Re: Otwór w kegu 200mm, jak wykonać?

Postautor: jaborex » poniedziałek, 25 maja 2015, 12:43

Wycięte otwory wyrzynarką były bardzo precyzyjne , linia cięcia szła po wcześniej wyznaczonym rysikiem okręgu. Wrzucił bym fotki ale pospawane już są kołnierze, chyba ,że wrzucę fot. elementu wyciętego. Mniej wysiłku na pewno jest przy wycinaniu gumówką ale istnieje ryzyko pokaleczenia powierzchni kega , bardziej niebezpieczne no i ograniczenia ze średnicą otworu...Miłego dnia życzę wszystkim....


dragon
30
Posty: 46
Rejestracja: wtorek, 13 wrz 2011, 12:14
Załączniki
Re: Otwór w kegu 200mm, jak wykonać?

Postautor: dragon » poniedziałek, 25 maja 2015, 19:45

1. Odrysowane od kołnierza koło na kegu.
2. Z grubsza wycięte kątówką, tarcza 150mm o grubości 1 mm.
3. Doszlifowane tarczą listkową do narysowanego wcześniej koła.

Niestety nie mam zdjęć poszczególnych etapów, tylko efekt końcowy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Autor tematu
Beauregard
5
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 27 kwie 2015, 19:50
Załączniki
Re: Otwór w kegu 200mm, jak wykonać?

Postautor: Beauregard » poniedziałek, 25 maja 2015, 22:51

Skonstruowałem trzymadło do szlifierki, cięcie szło dość dobrze, puki nie zmniejszyła się średnica tarczy. Utrudnieniem był fakt, że powierzchnia kega nie była równa. Efekt końcowy zadowalający, choć nie jest tak precyzyjnie jak chciałem :/ Dospawam tigiem kołnierz, powinno być lepiej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


agresst
20
Posty: 22
Rejestracja: poniedziałek, 24 mar 2014, 21:07
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Lokalizacja: Łódź
Załączniki
Re: Otwór w kegu 200mm, jak wykonać?

Postautor: agresst » wtorek, 26 maja 2015, 19:32

Czemu interesuje się dokładnośc 1mm?


Autor tematu
Beauregard
5
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 27 kwie 2015, 19:50
Załączniki
Re: Otwór w kegu 200mm, jak wykonać?

Postautor: Beauregard » wtorek, 26 maja 2015, 20:08

Żeby założyć to:
Obrazek

Choć teraz doszedłem do wniosku, że jak dospawam kołnierz to winno starczyć.

Awatar użytkownika

Dave
150
Posty: 181
Rejestracja: piątek, 6 mar 2015, 23:30
Załączniki
Re: Otwór w kegu 200mm, jak wykonać?

Postautor: Dave » wtorek, 26 maja 2015, 20:21

Wydaje mi się, że może nie wystarczyć i będziesz musiał użyć uszczelnienia


Remua
100
Posty: 126
Rejestracja: środa, 8 paź 2008, 09:05
Załączniki
Re: Otwór w kegu 200mm, jak wykonać?

Postautor: Remua » wtorek, 26 maja 2015, 20:42

Osobiście zamontował bym kołnierz do tego miedzianego NOSa i połączył śrubami z nierdzewki oczywiście, uszczelniając kołnierzem z silikonu.
Wychylylybymy ?


jarekskwarek
10
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek, 15 wrz 2014, 08:34
Załączniki
Re: Otwór w kegu 200mm, jak wykonać?

Postautor: jarekskwarek » niedziela, 8 lis 2015, 12:00

Ot pomysłów kupa :-)
Ja odrysowałem od rury 76mm , wiertarką wierciłem dziurki 4mm blisko siebie potem 5mm i przechylałem wiertarkę żeby dziurki się rozwierciły (połączyły),na koniec takim kamieniem na wiertarkę doszlifowałem do odrysowanej lini . Dokładność +/- 1mm bo szlifowanie szło wolno więc ciężko przedobrzyć

Awatar użytkownika

guru114
50
Posty: 88
Rejestracja: wtorek, 1 paź 2013, 15:23
Ulubiony Alkohol: Mocny
Status Alkoholowy: Konstruktor
Załączniki
Re: Otwór w kegu 200mm, jak wykonać?

Postautor: guru114 » poniedziałek, 3 lip 2017, 18:10

Ja to robię inaczej mianowicie jam mam wyciąć komuś np. otwór fi 200 to przykładam kryzę do kega odrysowuje jak to ma iść potem z gruba tnę szlifierka kontowa potem ustawiam kryzę jeszcze raz ale ją sczepiam w paru miejscach żeby mi sie nie przesuwała i jade tarcza listkowa aż zeszlifuje do krawędzi kryzy, wtedy nie ma obaw ze się wyjedzie poza zaznaczony otwór.


Wróć do „Kotły”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości