Etanol czy metanol? Podgrzewanie

Jak zachować zdrowie podczas destylacji, jak zadbać o bezpieczeństwo pędzenia, dział dla tych którzy cenią sobie spokojne, bezpieczne bimbrownictwo...

Autor tematu
andpol
10
Posty: 14
Rejestracja: sobota, 15 wrz 2012, 09:05
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Whiski, wino
Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
Lokalizacja: Warszawa / Białawoda, Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: andpol »

Jestem początkującym "producentem" nalewek i do ich produkcji nie zawsze używam spirytusu po 100 zł/1 l. Po doświadczeniach czeskich zacząłem się zastanawiać (jak pewnie i wielu z Was) - co zrobić aby być pewien, że mój produkt nie zawiera szkodliwej ilości metanolu. Rozmawiałem (nawet z prof. z Politechniki), czytam na farach, goglach i wyszło, że należałoby stworzyć najprostsze urządzenie do destylacji (w wersji minimum):
http://zasoby1.open.agh.edu.pl/dydaktyk ... _02_00.htm
podgrzewacz, kolba i termometr.
Co Wy na to? Jak Państwo radzicie sobie z niepewnością (czytam: wylać pierwszą 100 ml.), ale w takiej mojej wersji. Ja nie zamierzam robić psotek, chce robić różne nalewki. Gdzie można kupić taki mój zestaw? (sprawdzałem na Alllegro - nie bardzo).

Pozdrawiam andpol
Awatar użytkownika

pokrec
1850
Posty: 1896
Rejestracja: środa, 4 lut 2009, 23:18
Krótko o sobie: Lekko ześwirowany.
Ulubiony Alkohol: śliwki i jabłuszka, rzecz jasna. I wisienki...
Status Alkoholowy: Konstruktor
Lokalizacja: Droga Mleczna, Lokalna Grupa Galaktyk
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowanie: 78 razy
Re: Etanol czy metanol? Podgrzewanie

Post autor: pokrec »

Spokojnie, profesorstwu w tych kwestiach bym nie ufał. Ono się na niczym nie zna. Poza, oczywiście, wydębianiem pieniędzy z budżetu na granty. Raz, jeden, jedyny na wydziale chemii pewnego uniwerka widziałem w gabinecie pewnego profesora, który wiedział, jak się robi spirytus. Miał nawet szkiełko z głowicą N-S...