Chłodnica samochodowa jest podobnie zbudowana tyle ze na żeberka ma jeszcze ponadziewane cienkie aluminiowe blaszki może faktycznie by by to dobry pomysł ale trochę znacznie wydłużył by proces budowy i możliwe ze uniemożliwił by przerobienie na chłodzenie wodą w dodatku przy wysokości 30cm trzeb by zastosować 3 wiatraki które dmuchały by na bok co przy metrowej konstrukcji osadzonej na kolbie poważnie zachwiało by jej równowagą, pomysł dobry ale wszystko trzeba by trochę przerobić....I jeśli bym go robił lepiej zamiast płytek było by użyć rurek miedzianych twardych, wiele łatwiej nadziewało by się na nie te blaszki...Jak tu widać
A co do powierzchni :
Płytowa, wysokość 34 szerokość 5 grubość 0,5cm
34 x 5 =170x2 +39 =379cm2 na jedno zebro x 6 = 2274cm2
Spirala z rurki fi 20 dl 3m
2x3,14= 6,28x 300 = 1884 cm2
Spirala fi 8 dł. 3m
0,8 x 3,14= 2,51 x 300 = 753cm2
Powierzchnie można zwiększyć karbując blachę, powierzchnia zwiększy się tzn więcej blachy upchniemy w tę samą chłodnice. Można też dodać więcej żeberek.
1 linie oporu niedającej rady chłodnicy ma być spiralka na obwodzie chłodnicy, podłączona na jej szczycie tak aby łapała to co się na płytkach nie skropli, takie nieskroplone opary będą miały jeszcze 3m drogi do przebycia wewnątrz rurki fi8 schodzącej od samego szczytu do kranika.
Obroną ostateczna ma być zalanie chłodnicy wada, co by ja znacznie usprawniło jak i również zadziałało niszcząco na współczynnik mobilności