AAbratek budżetowy ale rozwojowy :)
-
Autor tematu - Posty: 35
- Rejestracja: czwartek, 27 sie 2015, 20:09
- Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
- Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2 razy
Miałem ostatnio trochę mało czasu i się nie odzywałem, ale przejrzałem kilka stron w poszukiwaniu pomysłu na kolumnę i OLM. W efekcie tych poszukiwań znalazłem dzisiaj taki projekt na forum :
Po waszych namowach do zrobienia czegoś wyższego rozważałem przeniesienie się do garażu (tam jest ~235cm), ale w zimie nie chciałoby mi się ganiać po podwórku co chwilę a sprzętu używam głównie zimą. Czy sprzęt tej wysokości, faktycznie nie wystarczy do osiągnięcia zadowalających efektów? Jeśli różnic tych ~25cm zrobi duża różnice to pewnie zorganizuję małą przeprowadzkę .
Wracając do tematu zastanawiałem się nad OLM i nie wiem czy dobrze rozumiem jego budowę, zrobiłem taki projekt na podstawie powyższego schematu i proszę was o ocenę.
W całości wyglądałoby to mniej więcej tak : Mam jeszcze jedno pytanie. Wyczytałem w internetach, że można kwasówkę spawać MIG-iem wystarczy odpowiedni drut, co sądzicie o takim rozwiązaniu zamiast TIG-a? (Mam w domu migomat więc nie musiałbym nikogo prosić...)
na upartego może zmieściłbym się na styk z tym w piwnicy (ewentualnie musiałbym z 5cm skrócić, muszę dokładnie pomierzyć...).Po waszych namowach do zrobienia czegoś wyższego rozważałem przeniesienie się do garażu (tam jest ~235cm), ale w zimie nie chciałoby mi się ganiać po podwórku co chwilę a sprzętu używam głównie zimą. Czy sprzęt tej wysokości, faktycznie nie wystarczy do osiągnięcia zadowalających efektów? Jeśli różnic tych ~25cm zrobi duża różnice to pewnie zorganizuję małą przeprowadzkę .
Wracając do tematu zastanawiałem się nad OLM i nie wiem czy dobrze rozumiem jego budowę, zrobiłem taki projekt na podstawie powyższego schematu i proszę was o ocenę.
W całości wyglądałoby to mniej więcej tak : Mam jeszcze jedno pytanie. Wyczytałem w internetach, że można kwasówkę spawać MIG-iem wystarczy odpowiedni drut, co sądzicie o takim rozwiązaniu zamiast TIG-a? (Mam w domu migomat więc nie musiałbym nikogo prosić...)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: środa, 17 sie 2016, 18:32
- Krótko o sobie: Zawsze w ruchu
- Ulubiony Alkohol: Koniak
- Status Alkoholowy: Student Bimbrologii
- Lokalizacja: Ślōnsk
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowanie: 6 razy
Re: AAbratek budżetowy ale rozwojowy :)
No coś Ty, OLM to musi być półeczka, zobacz sobie tutaj: http://www.bimber.info/forum/viewtopic. ... 43#p124043.
Możesz, oczywiście, MIG-iem, tylko musisz mieć argon, i pasywować potem spawy.
Możesz, oczywiście, MIG-iem, tylko musisz mieć argon, i pasywować potem spawy.
Pozdrawiam,
~~~~~ dibi ~~~~~
~~~~~ dibi ~~~~~
-
- Posty: 3848
- Rejestracja: czwartek, 20 paź 2016, 20:04
- Krótko o sobie: Degustator z powołania :-)
- Ulubiony Alkohol: DIY
- Status Alkoholowy: Producent Domowy
- Lokalizacja: południowa Wielkopolska
- Podziękował: 283 razy
- Otrzymał podziękowanie: 463 razy
Re: AAbratek budżetowy ale rozwojowy :)
Nie jestem ekspertem od OLM-u ale sama zasada wydaje się być OK. Spływająca flegma spływa na boki, napełnia jeziorko i gdy dojdzie od odpływu, przelewa się na wypełnienie poniżej. Sterując odbiorem regulujemy RR, a przy całkowicie otwartym odbiorze nic się nie przelewa na dół. Na mój "chłopski" rozum powinno działać
Pozdrawiam
Darek
Darek
-
Autor tematu - Posty: 35
- Rejestracja: czwartek, 27 sie 2015, 20:09
- Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
- Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2 razy
Re: AAbratek budżetowy ale rozwojowy :)
http://alkohole-domowe.com/forum/aabrat ... 13809.html
toczył się spór nad tym które rozwiązanie jest lepsze i polecali coś takiego jak wyżej zaprojektowałem (chyba coś takiego jeśli dobrze rozgryzłem te schematy, które się tam pojawiły) a i w linku który mi udostępniłeś są posty, które mnie w tym utwierdzają (na wcześniejszej stronie) jeśli się mylę i to rozwiązanie, które mi proponujesz jest lepsze to proszę wyprowadzić mnie z błędu
Jeśli jednak to co wykombinowałem nadaje się do użycia to prosiłbym o korektę wymiarów bo podejrzewam że mogłem coś sknocić...
jak myślicie jaka rurka byłaby odpowiednia na powrót i na odbiór i n jakiej wysokości ją wspawać? (jeśli oczywiście to nadaje się do czegokolwiek)
Ile wolnego miejsca powinno zostać nad OLM-em? bo chyba nie można zasypać go sprężynkami
i jeszcze co myślicie o tym projekcie, który wrzuciłem wyżej?
Myślałem o czymś takim ale w tym temaciedibi pisze:No coś Ty, OLM to musi być półeczka, zobacz sobie tutaj: http://www.bimber.info/forum/viewtopic. ... 43#p124043.
http://alkohole-domowe.com/forum/aabrat ... 13809.html
toczył się spór nad tym które rozwiązanie jest lepsze i polecali coś takiego jak wyżej zaprojektowałem (chyba coś takiego jeśli dobrze rozgryzłem te schematy, które się tam pojawiły) a i w linku który mi udostępniłeś są posty, które mnie w tym utwierdzają (na wcześniejszej stronie) jeśli się mylę i to rozwiązanie, które mi proponujesz jest lepsze to proszę wyprowadzić mnie z błędu
Jeśli jednak to co wykombinowałem nadaje się do użycia to prosiłbym o korektę wymiarów bo podejrzewam że mogłem coś sknocić...
jak myślicie jaka rurka byłaby odpowiednia na powrót i na odbiór i n jakiej wysokości ją wspawać? (jeśli oczywiście to nadaje się do czegokolwiek)
Ile wolnego miejsca powinno zostać nad OLM-em? bo chyba nie można zasypać go sprężynkami
i jeszcze co myślicie o tym projekcie, który wrzuciłem wyżej?
-
- Posty: 102
- Rejestracja: środa, 17 sie 2016, 18:32
- Krótko o sobie: Zawsze w ruchu
- Ulubiony Alkohol: Koniak
- Status Alkoholowy: Student Bimbrologii
- Lokalizacja: Ślōnsk
- Podziękował: 36 razy
- Otrzymał podziękowanie: 6 razy
Re: AAbratek budżetowy ale rozwojowy :)
Wybacz, kuba, ja chyba po prostu tych rysunków nie kumam. Jeżeli gromadzą Ci się skropliny, i je wyprowadzasz na zewnątrz, to OK. Jeżeli odbierasz parę, to masz OVM.
U mnie nad półeczką OLM jest po prostu przekładka z siatki stalowej, a na niej bezpośrednio sprężynki. Przekładka opiera się na półeczce. Samych sprężynek nad OLM powinno być ok. 40 cm minimum.
U mnie nad półeczką OLM jest po prostu przekładka z siatki stalowej, a na niej bezpośrednio sprężynki. Przekładka opiera się na półeczce. Samych sprężynek nad OLM powinno być ok. 40 cm minimum.
Pozdrawiam,
~~~~~ dibi ~~~~~
~~~~~ dibi ~~~~~
-
Autor tematu - Posty: 35
- Rejestracja: czwartek, 27 sie 2015, 20:09
- Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
- Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2 razy
Re: AAbratek budżetowy ale rozwojowy :)
Wybaczcie Panowie (i Panie jeśli są tutaj z nami), że tak męczę pytaniami ale to mój pierwszy sprzęt (nie licząc szkła) i chcę uniknąć błędów (w miarę możliwości).
Szukając kompromisu miedzy wysokością pomieszczenia i kolumny zaprojektowałem coś takiego Ponieważ musze zamknąć się z wysokością w ~165cm mogłem jedynie manipulować długościami pod i nad OLM-em...
OLM chcę wykonać w taki sposób jak w linkach poniżej jeśli mi się nie uda zrobię tak jak radził kolega dibi
http://www.bimber.info/forum/download/f ... &mode=view
http://www.bimber.info/forum/download/f ... &mode=view
Jak już pisałem w lecie mam możliwość przeniesienia się do garażu gdzie jest wyżej i dlatego kupię trochę więcej rury i dodatkowe 4 kryzy i wykonam dwa dodatkowe "moduły" jeden ok 15-20cm (pod OLM) i drugi ~10cm (nad OLM).
Teraz kilka pytań:
-Jakie zawory precyzyjne kupić, 1/4 cala czy może wystarczą 1/8?
-Czy jest sens kombinować z taką konstrukcją OLM czy lepiej od razu zrobić taką półkę jak radzi kolega dibi? (https://lh4.googleusercontent.com/KTycF ... =w640-h480)
-Polecicie jakiś termometr? na Alledrogo widzę same z dokładnością do 1C a wiem że przydał by się dokładniejszy
-Czy rurka o fi wewn. 6mm na wysokości 17mm w tamce będzie ok? (rys. w załączniku)
Szukając kompromisu miedzy wysokością pomieszczenia i kolumny zaprojektowałem coś takiego Ponieważ musze zamknąć się z wysokością w ~165cm mogłem jedynie manipulować długościami pod i nad OLM-em...
OLM chcę wykonać w taki sposób jak w linkach poniżej jeśli mi się nie uda zrobię tak jak radził kolega dibi
http://www.bimber.info/forum/download/f ... &mode=view
http://www.bimber.info/forum/download/f ... &mode=view
Jak już pisałem w lecie mam możliwość przeniesienia się do garażu gdzie jest wyżej i dlatego kupię trochę więcej rury i dodatkowe 4 kryzy i wykonam dwa dodatkowe "moduły" jeden ok 15-20cm (pod OLM) i drugi ~10cm (nad OLM).
Teraz kilka pytań:
-Jakie zawory precyzyjne kupić, 1/4 cala czy może wystarczą 1/8?
-Czy jest sens kombinować z taką konstrukcją OLM czy lepiej od razu zrobić taką półkę jak radzi kolega dibi? (https://lh4.googleusercontent.com/KTycF ... =w640-h480)
-Polecicie jakiś termometr? na Alledrogo widzę same z dokładnością do 1C a wiem że przydał by się dokładniejszy
-Czy rurka o fi wewn. 6mm na wysokości 17mm w tamce będzie ok? (rys. w załączniku)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Autor tematu - Posty: 35
- Rejestracja: czwartek, 27 sie 2015, 20:09
- Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
- Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2 razy
Re: AAbratek budżetowy ale rozwojowy :)
Dzięki, wezmę to pod uwagę. Termometrów z taką rozdzielczością nie brakuje, niestety rozdzielczość i dokładność nie zawsze idą w parze. Wszystkie termometry jakie widzę na allegro w opisie mają dokładność do 1C te trochę tańsze w zależności od temp. nawet mniejszą... Dlatego pytam o jakieś konkretne modele
Proszę o więcej uwag i porad.
Proszę o więcej uwag i porad.
-
- Posty: 7339
- Rejestracja: sobota, 23 paź 2010, 16:20
- Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
- Ulubiony Alkohol: Swój własny
- Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
- Lokalizacja: Polska południowa
- Podziękował: 397 razy
- Otrzymał podziękowanie: 1695 razy
Re: AAbratek budżetowy ale rozwojowy :)
Proszę bardzo;
http://www.allegromat.pl/aukcja191289
http://www.allegromat.pl/aukcja191290
http://led.home.pl/TEMP100
http://led.home.pl/TEMP101
Te mogę polecić. Dokładność do dziesiątych części stopnia nie jest tak bardzo potrzebna jak rozdzielczość. Wystarczy w zupełności do jednego stopnia.
http://www.allegromat.pl/aukcja191289
http://www.allegromat.pl/aukcja191290
http://led.home.pl/TEMP100
http://led.home.pl/TEMP101
Te mogę polecić. Dokładność do dziesiątych części stopnia nie jest tak bardzo potrzebna jak rozdzielczość. Wystarczy w zupełności do jednego stopnia.
SPIRITUS FLAT UBI VULT
-
- Posty: 3848
- Rejestracja: czwartek, 20 paź 2016, 20:04
- Krótko o sobie: Degustator z powołania :-)
- Ulubiony Alkohol: DIY
- Status Alkoholowy: Producent Domowy
- Lokalizacja: południowa Wielkopolska
- Podziękował: 283 razy
- Otrzymał podziękowanie: 463 razy
Re: AAbratek budżetowy ale rozwojowy :)
Aronia ma całkowita rację. Taki MSR Boleckiego. Masz 6 termometrów bodajże, z dokładnością do 0,01 stopnia, w tym jeden 0,001 st. Pomiar ciśnienia i sterowanie pracą grzałek i jeszcze jakieś tam alarmy. Jakbyś chciał kupować osobno termometry tej klasy i regulator do grzałek zapłaciłbyś 2 razy więcej.
Pozdrawiam
Darek
Darek
-
Autor tematu - Posty: 35
- Rejestracja: czwartek, 27 sie 2015, 20:09
- Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
- Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2 razy
Re: AAbratek budżetowy ale rozwojowy :)
Wyjechałem za granicę i budowa się opóźniła, teraz wznawiam pracę i chciałbym zrobić to jak najszybciej
Dlatego właśnie piszę... Przeanalizowałem projekt jeszcze raz i zastanawiam się nad wymiarami OLM, przy takich jak założyłem na początku "jeziorko" miałoby pojemność niespełna 20ml, czy to nie jest trochę za mało?? Doradzicie coś? wszystkie ciekawe propozycje mile widziane
Dlatego właśnie piszę... Przeanalizowałem projekt jeszcze raz i zastanawiam się nad wymiarami OLM, przy takich jak założyłem na początku "jeziorko" miałoby pojemność niespełna 20ml, czy to nie jest trochę za mało?? Doradzicie coś? wszystkie ciekawe propozycje mile widziane
-
- Posty: 304
- Rejestracja: niedziela, 29 gru 2013, 16:40
- Podziękował: 89 razy
- Otrzymał podziękowanie: 42 razy
Re: AAbratek budżetowy ale rozwojowy :)
Gdzie te termometry kupują... przewaliłem "całe" aliexpress i nie znalazłem takiego, czy to nasza rodzima produkcja ?radius pisze:Proszę bardzo;
http://www.allegromat.pl/aukcja191289
http://www.allegromat.pl/aukcja191290
http://led.home.pl/TEMP100
http://led.home.pl/TEMP101
Te mogę polecić. Dokładność do dziesiątych części stopnia nie jest tak bardzo potrzebna jak rozdzielczość. Wystarczy w zupełności do jednego stopnia.
-
- Posty: 119
- Rejestracja: poniedziałek, 9 paź 2017, 19:02
- Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
- Ulubiony Alkohol: whisky, burbon, owocówki, czysty 96%
- Status Alkoholowy: Gorzelnik
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowanie: 11 razy
-
Autor tematu - Posty: 35
- Rejestracja: czwartek, 27 sie 2015, 20:09
- Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
- Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2 razy
Re: AAbratek budżetowy ale rozwojowy :)
Muszę poczytać więcej o głowicy UFO, gdzieś kiedyś o tym słyszałem ale nie widziałem zbyt wielu tematów o takiej głowicy więc uznałem bardzo popularnego i stosunkowo łatwego w budowie aabratka za dobry wybór myślę że z aabratkiem da się zejść do 18 może nawet 16cm, na UFO może udać się jeszcze niżej?
Co sądzicie o tym OLM?
Poleci ktoś jakiś wyczerpujący topic o budowie bufora?
Co sądzicie o tym OLM?
Poleci ktoś jakiś wyczerpujący topic o budowie bufora?
-
Autor tematu - Posty: 35
- Rejestracja: czwartek, 27 sie 2015, 20:09
- Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
- Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2 razy
Re: AAbratek budżetowy ale rozwojowy :)
Witam wszystkich po raz kolejny
Powstały dwa projekty - Letni i Zimowy.
Piwnicę mam niską 2m ale w miarę ciepłą i z wejściem prosto z domu, więc na zimę powstała krótsza kolumna, w lecie mogę przenieść się do garażu (2.40m) i dołożyć do istniejącej kolumny dodatkowe segmenty.
Zaprojektowana kolumna ma powstać z rury 60.3mm będzie połączona prawdopodobnie kryzami (jeśli dogadam się z kolegą, jeśli nie to wywijki), głowica Młot Thora (najprawdopodobniej, jeśli okaże się, że nie uda się przy tym rozwiązaniu zejść poniżej 15 cm wracam do koncepcji aabratka- wydaje mi się że zwinięcie chłodnicy do aabratka jest łatwiejsze) moduł OLM (odwrócona dennica+ pierścień centrujący z wywijki)
W wersji letniej dodatkowe 10cm nad OLM i 25cm pod OLM lub bardziej optymistycznie Bufor.
Rysunki dodam w załączniku, proszę o ogólną ocenę i sugestie;) Problemy jakie pojawiły się podczas projektowania są następujące:
1. Konstrukcja głowicy, z powodu trudności z wycięciem otworu z rurze postawiłem na trójnik ale nie wiem jakiej rury użyć wewnątrz.
Stawiałbym na fi38 wspawane w przyciętą do rozmiarów trójnika wywijkę lub odpowiednią kryzę.
2. ile ta rurka powinna wystawać w głąb kolumny i czy trzeba w nią wspawać rurkę, która będzie odprowadzać płyn na środek wypełnienia czy wystarczy różnica w obwodzie (myślałem o 2 cm i bez wspawywania dodatkowych rurek)
3.czy mogę zamontować zawór 1/4 w głowicy, mniej więcej w tym miejscu co zaznaczyłem?
4.czy zna ktoś dobry, łatwy sposób na skręcenie rurki karbowanej do takiej głowicy, ewentualnie może jakiś link z dobrymi zdjęciami?
5. co sądzicie o wymiarach OLM? i czy zawór 1/4 będzie ok?
6. czy 20cm nad OLM wystarczy? (nie mogę poszaleć z wysokością...)
7. gdzie w takiej głowicy umieścić termometr?
8. czy termometr w OLM jest konieczny?
9. co sądzicie o rozmieszczeniu termometrów?
10. BUFOR- myślę, że mógłby być tematem na kolejnego posta ale proszę o ogólną ocenę i sugestie.
Bufor planowany jest z rury zewn.- 129x2mm wys. 25cm, rury wewn.-70x1,5mm wys 20cm, dennicy 76mm (przewiercona i nagwintowana lub z przyspawaną nakrętką), przelew na wysokości 18,5cm z ruzki fi10 i trójnika (z przyspawanym u góry prętem gwintowanym lub śrubą), nypel pod zawór 1/2, zamknięcie góra- dennica płaska 129x2mm z wyciętym otworem fi60.3 oraz przyspawanymi śrubkami M6 lub specjalnie wycięty krążek z blachy 3mm, od dołu podobne rozwiązanie tylko ze z zaślepką 168,3 mm.
11. Zbiornik- W garażu wygrzebałem obudowę z bębna pralki, ma już trochę lat ale nie widać na niej korozji wiec podejrzewam że jest z nierdzewki, sprawdziłem magnesem i przyczepił się (ale czytałem że są nierdzewki które są przyciągane przez magnes) ma niemal idealne dla mnie wymiary, wystarczy kawałek blachy 3mm 50x50 by załatać istniejące otwory i dorobić górną część. W załączniku dodaję zdjęcia tego ustrojstwa i rysunek jak widziałbym górną część.
Powstały dwa projekty - Letni i Zimowy.
Piwnicę mam niską 2m ale w miarę ciepłą i z wejściem prosto z domu, więc na zimę powstała krótsza kolumna, w lecie mogę przenieść się do garażu (2.40m) i dołożyć do istniejącej kolumny dodatkowe segmenty.
Zaprojektowana kolumna ma powstać z rury 60.3mm będzie połączona prawdopodobnie kryzami (jeśli dogadam się z kolegą, jeśli nie to wywijki), głowica Młot Thora (najprawdopodobniej, jeśli okaże się, że nie uda się przy tym rozwiązaniu zejść poniżej 15 cm wracam do koncepcji aabratka- wydaje mi się że zwinięcie chłodnicy do aabratka jest łatwiejsze) moduł OLM (odwrócona dennica+ pierścień centrujący z wywijki)
W wersji letniej dodatkowe 10cm nad OLM i 25cm pod OLM lub bardziej optymistycznie Bufor.
Rysunki dodam w załączniku, proszę o ogólną ocenę i sugestie;) Problemy jakie pojawiły się podczas projektowania są następujące:
1. Konstrukcja głowicy, z powodu trudności z wycięciem otworu z rurze postawiłem na trójnik ale nie wiem jakiej rury użyć wewnątrz.
Stawiałbym na fi38 wspawane w przyciętą do rozmiarów trójnika wywijkę lub odpowiednią kryzę.
2. ile ta rurka powinna wystawać w głąb kolumny i czy trzeba w nią wspawać rurkę, która będzie odprowadzać płyn na środek wypełnienia czy wystarczy różnica w obwodzie (myślałem o 2 cm i bez wspawywania dodatkowych rurek)
3.czy mogę zamontować zawór 1/4 w głowicy, mniej więcej w tym miejscu co zaznaczyłem?
4.czy zna ktoś dobry, łatwy sposób na skręcenie rurki karbowanej do takiej głowicy, ewentualnie może jakiś link z dobrymi zdjęciami?
5. co sądzicie o wymiarach OLM? i czy zawór 1/4 będzie ok?
6. czy 20cm nad OLM wystarczy? (nie mogę poszaleć z wysokością...)
7. gdzie w takiej głowicy umieścić termometr?
8. czy termometr w OLM jest konieczny?
9. co sądzicie o rozmieszczeniu termometrów?
10. BUFOR- myślę, że mógłby być tematem na kolejnego posta ale proszę o ogólną ocenę i sugestie.
Bufor planowany jest z rury zewn.- 129x2mm wys. 25cm, rury wewn.-70x1,5mm wys 20cm, dennicy 76mm (przewiercona i nagwintowana lub z przyspawaną nakrętką), przelew na wysokości 18,5cm z ruzki fi10 i trójnika (z przyspawanym u góry prętem gwintowanym lub śrubą), nypel pod zawór 1/2, zamknięcie góra- dennica płaska 129x2mm z wyciętym otworem fi60.3 oraz przyspawanymi śrubkami M6 lub specjalnie wycięty krążek z blachy 3mm, od dołu podobne rozwiązanie tylko ze z zaślepką 168,3 mm.
11. Zbiornik- W garażu wygrzebałem obudowę z bębna pralki, ma już trochę lat ale nie widać na niej korozji wiec podejrzewam że jest z nierdzewki, sprawdziłem magnesem i przyczepił się (ale czytałem że są nierdzewki które są przyciągane przez magnes) ma niemal idealne dla mnie wymiary, wystarczy kawałek blachy 3mm 50x50 by załatać istniejące otwory i dorobić górną część. W załączniku dodaję zdjęcia tego ustrojstwa i rysunek jak widziałbym górną część.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
Autor tematu - Posty: 35
- Rejestracja: czwartek, 27 sie 2015, 20:09
- Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
- Status Alkoholowy: Popijacz Okazyjny
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowanie: 2 razy
-
- Posty: 473
- Rejestracja: środa, 3 sie 2016, 08:38
- Podziękował: 57 razy
- Otrzymał podziękowanie: 85 razy
Re: AAbratek budżetowy ale rozwojowy :)
Jest to stal H17 jak dasz radę to pospawać to ok. Ta stal nie lubi spawania. Miałem kiedyś z takiej stali zbiornik, po wytrawieniu nie rdzewieje odporny na alkohole. Uważam to moje zdanie zmarnujesz czas gaz i pieniądze. Kup kega i zrób go pod siebie. Będzie taniej prościej i szybciej niż łatanie tego bębna. Co do OLM lepszy z zasypem 20cm niż jego brak. Centrowanie OLM zbędna robota, wziernik bufora możliwie najwyżej tak by rurka przelewu była maksymalnie u góry, daszek nad rurą wewnątrz 10 mm płaski do wylotu kolejne 10 mm pary spokojnie przejdą i zyskasz na wysokości. Jeziorko thora dałbym pod spodem 80-100ml takie jak półka OLM np Akasa. A ramiona lekko do góry.
-
- Posty: 2384
- Rejestracja: czwartek, 9 maja 2013, 22:40
- Podziękował: 631 razy
- Otrzymał podziękowanie: 584 razy
Re: AAbratek budżetowy ale rozwojowy :)
Moim zdaniem:
1, 2. Trójnik kup o rozmiar większy. U Ciebie chyba 63mm. Chodzi o to byś mógł ramiona podnieść odrobinę do góry (przekosić w trójniku) tak by skropliny spływały do środka. I trójnik z dłuższą częścią pionową. Montujesz w niej redukcję czy zwężkę i masz jeziorko w części pionowej. Przelot dla par rzędu 38mm wystarczy. Na ile wpuścić w głąb wlot pary to musisz sam zdecydować. Dobierz tak by mieć jeziorko minimum 100ml. Centrować skroplin na środek wypełnienia nie musisz.
3, 5. Zawór kulowy co najwyżej jako odcinający. Do odbioru musi być precyzyjny. Możesz łatwo sam zrobić http://alkohole-domowe.com/forum/post10 ... ml#p102531.
4. Jeżeli chcesz by oba końce spirali wychodziły z jednej strony to dobierasz rurkę PCV np. elektroinstalacyjną, wtykasz w nią odpowiednią ilość karbowanki i nawijasz spiralę. Jeżeli końce mogą być po obu stronach to bierzesz kijek czy pręt i nawijasz. Tylko stal ma być typu 304 bo mniej sprężynuje.
5,6. OLM zrób zbierające skropliny ze ścianek http://alkohole-domowe.com/forum/post16 ... ml#p166005. Zasypujesz całość sprężynkami. Przecież z OLM nie musisz mieć możliwości odebrania całości skroplin. Zyskasz na wysokości choć i 20cm wystarczy tylko będziesz musiał dostosować sposób pracy.
7. Wiercisz dziurkę w tylnej ściance trójnika i tamtędy, przez dławik z wężyka silikonowego wprowadzasz sondę do kominka parowego. Tylko na przewód sondy mający styk z oparami naciągnij wężyk silikonowy.
8,9. Termometry w kotle w cieczy, 25cm nad kotłem (sprężynki, kłaczki ze zmywaków) lub 35cm (zmywaki w całości lub pakiety), 10-15cm pod OLM i w głowicy.
10. Nad buforem dałbym półkę rzeczywistą ze spływem do bufora. Taka półka przyda się też na dole rury bez bufora. Utrudnia spływ przedgonów na dół i ułatwia separację pogonów.
11. Kociołek super ale może mieć za cienką blachę do spawania. Ma fajny rant i można góry nie spawać lecz montować na ściski np. od kanałów wentylacyjnych z silikonową uszczelką na rancie. Jeżeli góra będzie spawana to warto pomyśleć o łatwym dostępie do środka. Dziura tak z 15cm średnicy. Jeden z bocznych otworów przerobił bym na wziernik. Boczna dziura w dnie na spust i wodowskaz.
To moje przemyślenia i nie oznacza, że są jedynymi słusznymi.
1, 2. Trójnik kup o rozmiar większy. U Ciebie chyba 63mm. Chodzi o to byś mógł ramiona podnieść odrobinę do góry (przekosić w trójniku) tak by skropliny spływały do środka. I trójnik z dłuższą częścią pionową. Montujesz w niej redukcję czy zwężkę i masz jeziorko w części pionowej. Przelot dla par rzędu 38mm wystarczy. Na ile wpuścić w głąb wlot pary to musisz sam zdecydować. Dobierz tak by mieć jeziorko minimum 100ml. Centrować skroplin na środek wypełnienia nie musisz.
3, 5. Zawór kulowy co najwyżej jako odcinający. Do odbioru musi być precyzyjny. Możesz łatwo sam zrobić http://alkohole-domowe.com/forum/post10 ... ml#p102531.
4. Jeżeli chcesz by oba końce spirali wychodziły z jednej strony to dobierasz rurkę PCV np. elektroinstalacyjną, wtykasz w nią odpowiednią ilość karbowanki i nawijasz spiralę. Jeżeli końce mogą być po obu stronach to bierzesz kijek czy pręt i nawijasz. Tylko stal ma być typu 304 bo mniej sprężynuje.
5,6. OLM zrób zbierające skropliny ze ścianek http://alkohole-domowe.com/forum/post16 ... ml#p166005. Zasypujesz całość sprężynkami. Przecież z OLM nie musisz mieć możliwości odebrania całości skroplin. Zyskasz na wysokości choć i 20cm wystarczy tylko będziesz musiał dostosować sposób pracy.
7. Wiercisz dziurkę w tylnej ściance trójnika i tamtędy, przez dławik z wężyka silikonowego wprowadzasz sondę do kominka parowego. Tylko na przewód sondy mający styk z oparami naciągnij wężyk silikonowy.
8,9. Termometry w kotle w cieczy, 25cm nad kotłem (sprężynki, kłaczki ze zmywaków) lub 35cm (zmywaki w całości lub pakiety), 10-15cm pod OLM i w głowicy.
10. Nad buforem dałbym półkę rzeczywistą ze spływem do bufora. Taka półka przyda się też na dole rury bez bufora. Utrudnia spływ przedgonów na dół i ułatwia separację pogonów.
11. Kociołek super ale może mieć za cienką blachę do spawania. Ma fajny rant i można góry nie spawać lecz montować na ściski np. od kanałów wentylacyjnych z silikonową uszczelką na rancie. Jeżeli góra będzie spawana to warto pomyśleć o łatwym dostępie do środka. Dziura tak z 15cm średnicy. Jeden z bocznych otworów przerobił bym na wziernik. Boczna dziura w dnie na spust i wodowskaz.
To moje przemyślenia i nie oznacza, że są jedynymi słusznymi.