Wino na bazie piwa - czy mogę jeszcze coś z niego zrobić?

Jabłka, wiśnie, czereśnie, porzeczki czerwone i czarne, gruszki, śliwki, truskawki ...

Autor tematu
RastaMan91
2
Posty: 4
Rejestracja: wtorek, 2 sty 2024, 22:58
Podziękował: 2 razy

Post autor: RastaMan91 »

Witam.
Jestem początkującym domowym winiarzem. Już na pierwszy raz zepsułem wino. Wino nastawiłem z około 25litrow owoców (maliny truskawki winogron) i około tyle samo dodałem wody. Do wina zamiast drożdży dodałem 6L piwa, szwagier robi w ten sposób od lat i wino się nie psuje, ale po latach jest ciężkie na żołądku, zaledwie po pół lampki wina. Na początku dodałem na start około 6kg cukru i czekałem aż skończy pracować i próba, 0 słodyczy to trzeba dodać kolejne 4kg, w sposób wymieszania cukru z winem, spuściłem około 10L wina i wymieszałem z nim cukier. Kolejno czekałem aż wino przerobi i próbuje, zero słodyczy, kolejne dodawanie, ale przesadziłem zdrowo bo dodałem aż 14 kg i do tego usunąłem owoce z wina, przed dodaniem masakrycznie ilości cukru było gorzkie a ja chciałem uzyskać delikatnie wyrazisty smak owoców w winie, bardziej nalewce. Łącznie po całym procesie dodawania cukru i piwa wyszło mi równe 45L tego soku. Mam miernik do wina czyli cukromierz oraz w ten sposób oblicza się zawartość %. Ale moja menzurka wypycha poza skalę z probówki. Całość stoki w balonie koło ciepłego kominka już jakieś 2miesiace i nie mam pojęcia co zrobić żeby uratować nalewkę/wino. Za dużo jest dla mnie w internecie sposobów żeby się podjąć bez konkretnego doradzenia co zrobić by uratować jeśli się da.


Proszę pomóżcie jeśli jest na to szansa😥
Ostatnio zmieniony środa, 3 sty 2024, 18:35 przez manowar, łącznie zmieniany 2 razy.
alembiki
Awatar użytkownika

jakis1234
2500
Posty: 2597
Rejestracja: sobota, 30 lip 2016, 16:57
Ulubiony Alkohol: Zależy od nastroju i dostępności.
Status Alkoholowy: Winiarz
Podziękował: 236 razy
Otrzymał podziękowanie: 455 razy
Re: Wino na bazie piwa - czy mogę jeszcze coś z niego zrobić?