Długość - Wysokość -- Kolumny

O budowie destylatorów wszystko. Jak zbudować dobry sprzęt? Jakich materiałów użyć? Jak to połączyć w całość? To i wiele więcej...
Awatar użytkownika

Autor tematu
m_mroczny
5
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 17 gru 2015, 14:49
Krótko o sobie: „Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.”
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków

Post autor: m_mroczny »

Witam
Zanim napisałem ten post poświęciłem trochę czasu, żeby samemu znaleźć odpowiedź na swoje pytanie, ale nie znalazłem - możliwe, że jest już taki temat - jeśli faktycznie jest to proszę o link.

Jestem nadal początkującym, troszkę już porobiłem, ale ciągle się uczę i poszerzam swoją wiedzę. Dużo doczytałem na forum bez zbędnego zakładania nowych tematów. Tutaj na prawdę można dużo się dowiedzieć, śledzę też grupy na fb ale to może bez komentarza zostawię.

Interesuje mnie temat długości odcinków kolumny rektyfikacyjnej lub ilość półek teoretycznych.
Dokładnie to jakie jest minimum, a jakie maksimum bo pewnie w pewnym momencie już nie ma sensu budować wysokiej wieży.
Też wiemy, że mamy ograniczenia sufitowe, ale co jeśli nie ma ograniczeń wysokości?

Co do mojego sprzętu to u mnie to wygląda następująco: zbiornik + bufor + katalizator 20cm + kolumna 2x52cm + OLM 35cm i głowica.
Sprężynki Henitom. Myślę teraz jeszcze dołożyć 20cm pod odcinkiem OLM.

Będę wdzięczny za odpowiedź.
„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.”
Awatar użytkownika

Kasko
300
Posty: 300
Rejestracja: sobota, 22 gru 2018, 22:18
Podziękował: 34 razy
Otrzymał podziękowanie: 43 razy
Re: Długość - Wysokość -- Kolumny

Post autor: Kasko »