Wino z ryżu - ściąganie

Wina, które wykonuje się porą, gdy nie ma łatwego dostępu do świeżych owoców i soków...

Autor tematu
max777
2
Posty: 3
Rejestracja: środa, 8 gru 2021, 11:40

Post autor: max777 »

Nastawiłem winko z ryżu i rodzynek według przepisu Skrzycha z ziołami, jutro mija miesiąc od nastawienia. Ładnie pracowało, burzliwa fermentacja się kończy, widać szary osad powyżej ryżu na dnie. Rodzynki byłem zmuszony już oddzielić bo wyłaziły z butli, nie uwzględniłem przy dodawaniu kolejnego cukru, że objętość się zwiększy.
Dzisiejszy pomiar wykazał 0 Blg, dokładnie po środku czerwonego pola, wyżej jest już tylko napis na białym polu Blg końcowy.
Bombluje około 8 razy na minutę, w smaku lekko kwaśne czuć alkohol, pewnie będzie trzeba lekko dosłodzić do smaku.
Dopiero zaczynam przygodę z produkcją winka, czyli można powiedzieć że jestem początkującym.
Cukier dodawałem partiami nie cały na raz, drożdze do win białych Biowin 18% + pożywka , na początku co jakiś czas parę razy mieszałem zawartość balona.
Mam pytanie do szanownych kolegów z forum czy już oddzielać ryż i osad i przelewać do czystego balona i odstawić do klarowania i cichej fermentacji czy jeszcze poczekać. Poniżej fotka jak to wygląda .
Bardzo proszę o pomoc .

https://zapodaj.net/de6686fbb9cb6.jpg.html
Ostatnio zmieniony środa, 8 gru 2021, 13:13 przez manowar, łącznie zmieniany 1 raz.
koncentraty wina
Awatar użytkownika

manowar
950
Posty: 972
Rejestracja: poniedziałek, 11 maja 2009, 17:36
Krótko o sobie: I ain't no nice guy after all
Status Alkoholowy: Starszy Dziobomocznik
Podziękował: 12 razy
Otrzymał podziękowanie: 213 razy
Kontakt:
Re: Wino z ryżu - ściąganie

Post autor: manowar »

Zlewać, lekko zasiarkować wg. instrukcji - czekać.
Pierwszego nie przepijam, drugiego zresztą też, trzeciego i czwartego, i piątego też nie!
Na kolorowe drinki wiem, że jest teraz moda, dla mnie drink najlepszy to spirytus plus woda!

https://www.facebook.com/PiwniceRedutowe/ - moje przygody alkoholowe