Półki kolumny i wypełnienie

Metody destylacji i teoria niezbędna do pędzenia bimbru w sposób profesjonalny...

Autor tematu
misztalo2o
5
Posty: 8
Rejestracja: sobota, 24 lis 2012, 21:41
Otrzymał podziękowanie: 3 razy

Post autor: misztalo2o »

Jestem początkujący pomocy bo nie moge nic o tym znaleść, chcę zastosować w kolumnie zmywaki ma 60cm fi64 z miedzi i nie wiem ile ich tam dać? Przede wszystkim jak zrobić jakieś półki nie rozumiem czy chodzi o cm wypełnienia czy o przerwy między wypełnieniem???
Awatar użytkownika

pokrec
1850
Posty: 1896
Rejestracja: środa, 4 lut 2009, 23:18
Krótko o sobie: Lekko ześwirowany.
Ulubiony Alkohol: śliwki i jabłuszka, rzecz jasna. I wisienki...
Status Alkoholowy: Konstruktor
Lokalizacja: Droga Mleczna, Lokalna Grupa Galaktyk
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowanie: 78 razy
Re: Półki kolumny i wypełnienie

Post autor: pokrec »

Kolego, po kolei.
Ty masz deflegmator. Napchaj go zmywakami i nie zajmuj się półkami ani przerwami.
Kolumny rektyfikacyjne (refluksowe) dzielą się na półkowe i wypełnione. My w naszym hobby stosujemy właściwie wyłącznie ten drugi typ - nie dość, że wydajniejszy, sprawniejszy, to jeszcze O WIELE łatwiejszy do wykonania. Półek tu raczej nikt chyba nie konstruuje. To się mijałoby kompletnie z celem. Pojęcie półki teoretycznej to taki eksperyment myślowy służący do porównania wydajności kolumny wypełnionej z kolumna półkową. Oznacza to ekwiwalent jednego aktu destylacji (odparowania i skroplenia).
Wiesz, że żeby dostać dobrą wódkę, to trzeba destylować wiele razy? Kolumna rektyfikacyjna to z grubsza właśnie taki genialny pomysł, co za jednym zamachem przeprowadza kilkadziesiąt destylacji...

A dalej musisz sam: poucz się o destylacji, rektyfikacji, etc, etc.
ポーランド語が書けますちょっと。
得意は満月の仕業の酒です。
Spécialité: Chateau de Garage, serie: La Lune Pleine
Lux Lunae luceat nos!
Disclaimer: Moje uczestnictwo w tym forum ma charakter czysto edukacyjno poznawczy.

Autor tematu
misztalo2o
5
Posty: 8