Wino z jabłek nie pracuje po usunięciu osadu

Jabłka, wiśnie, czereśnie, porzeczki czerwone i czarne, gruszki, śliwki, truskawki ...

Autor tematu
szym133
2
Posty: 3
Rejestracja: czwartek, 24 lis 2022, 15:33

Post autor: szym133 »

Witam, mam problem z moim winem. Dodam, że jestem początkujący w tych sprawach i jest to moje pierwsze wino. Więc tak, robię wino z jabłek - z 20 kg wyszło mi 10 l soku po wyciśnięciu soku. Następnie dodałem pożywkę, drożdże i rozpuściłem w 4 litrach wody 3 kg cukru. Zostawiłem to na dwa tygodnie, winko ładnie pracowało. Po tym czasie dodałem druga porcje wody z cukrem (2l wody i 2kg cukru). Winko stało w szafce w garażu, gdy zaczęło się robić zimno w listopadzie i były mrozy po zajrzeniu wino nie pracowało więc przeniosłem jest do domu do pokoju i wino z powrotem zaczęło pracować aż do wtorku gdy usunąłem osad z dołu baniaka i ponownym przelaniu wina do baniaka (szklanego). Zmierzyłem poziom cukru i wyszło 8 blg. Po posmakowaniu czuć wino ma procenty lecz jest trochę kwaśne, podobny smak do szampana za 10 zł ;). Pytanie, co mam teraz zrobić z tym winem? Co zrobić by wino ruszyło z fermentacją? Czekam na wasze odpowiedzi. Dodam jeszcze, że wzorowałem się dokładnie tak samo z przepisu Malinowego Nosa z tego linku https://malinowynos.pl/przepis-na-wino- ... inowynospl
Ostatnio zmieniony czwartek, 24 lis 2022, 16:21 przez manowar, łącznie zmieniany 1 raz.
alembiki
Awatar użytkownika

jakis1234
2500
Posty: 2507
Rejestracja: sobota, 30 lip 2016, 16:57
Ulubiony Alkohol: Zależy od nastroju i dostępności.
Status Alkoholowy: Winiarz
Podziękował: 229 razy
Otrzymał podziękowanie: 438 razy
Re: Wino z jabłek nie pracuje po usunięciu osadu

Post autor: jakis1234 »

Jakie Blg początkowe?
Moim zdanie wino doszło do takiej mocy, że drożdże już padły.
Zostaw niech się klaruje. Blg może jeszcze trochę się obniżyć, wino pewnie troszeczkę jeszcze pracuje.