Pierwsze psocenie i pierwsze pytania :)

Zbiór podstawowych wiadomości dla początkujących destylerów.

Autor tematu
afrowawa
20
Posty: 26
Rejestracja: środa, 29 cze 2011, 12:18

Post autor: afrowawa »

Witam, od pewnego czasu chodziło mi to po głowie, aż postanowiłem coś upędzić :mrgreen: Przedwczoraj zrobiłem 8 l grunwaldzkiego zacieru i teraz czekam, aż przefermentuje. :D No i teraz pozostała metoda (tu jestem zielony) psocenia, z początku miałem robić metodą garnkową, ale przeczytałem o metodzie szybkowarowej i wydała mi się lepsza. :) Więc planuję "zbudować" taką pierwszą aparaturę, myślę nad takim schematem:
w szybkowarze odkręcam jeden zawór i na niego nakładam silikonowy wężyk, wężyk zakładam na chłodnicę, do chłodnicy doprowadzam zimną wodę z kranu wężykiem, a drugim odprowadzam, a z końca chłodnicy otrzymuję bimber. Dobrze zrozumiałem zasady budowy czy coś poknociłem? :D
promocja
Awatar użytkownika

radius
7000
Posty: 7333
Rejestracja: sobota, 23 paź 2010, 16:20
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Swój własny
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Polska południowa
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowanie: 1694 razy
Re: Pierwsze psocenie i pierwsze pytania :)

Post autor: radius »

Dobrze zrozumiałeś :ok: Jest to najprostszy sposób na uzyskanie własnego bimbru, chociaż jakościowo to najniższa półka. Poniżej prezentuję ci przykładowe rozwiązanie jednego z naszych forumowiczów. Jak już cię to hobby wciągnie, na pewno rozbudujesz swój zestaw dokładając deflegmator lub zaczniesz budować kolumienkę.
Pozdrawiam.
http://alkohole-domowe.com/forum/downlo ... &mode=view
SPIRITUS FLAT UBI VULT

Autor tematu
afrowawa
20
Posty: 26
Rejestracja: środa, 29 cze 2011, 12:18
Re: Pierwsze psocenie i pierwsze pytania :)

Post autor: afrowawa »

Oki, a jaką moc destylatu w przybliżeniu na takim sprzęcie będę mógł osiągnąć? :) Aha i gdzie umiejscowić termometr? Może poszukać szybkowara z termometrem na pokrywie?