Semi-Calvados

Produkcja koniaku, brandy, śliwowicy, kalwadosu i innych nektarów które można uzyskać z owoców.

Autor tematu
darwoz
20
Posty: 22
Rejestracja: niedziela, 21 lis 2021, 20:36
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowanie: 2 razy

Post autor: darwoz »

Cześć.
Mam nastaw na Calvados spreparowany z soku tłoczonego z jabłek.
Odpad w postaci wytłoczyn zagospodarowałem, jak pisałem w poprzednim poście, w ten sposób, że 10kg wytłoczyn zalałem 14l syropu z czego liczę, że wyjdzie semi-calvados.

Teraz mam pytanie, jak powinienem destylować nastaw na wytłoczynach, czy po 2-3tyg oddzielić wytłoczyny i pozostawić do wyklarowania sok, czy może destylować wraz z wytłoczynami?
Nie mam doświadczenia, jednak intuicyjnie czuje, że jeżeli będę destylował z wytłokami, wtedy powinno się przedostać więcej aromatów (zdaje sobie sprawę że istniej ryzyko przypalenia dlatego destylacja z płaszczem).

Z drugiej strony, z jakiegoś powodu prawdziwy calvados nie jest fermentowany w miazdze a tylko sam sok. Nigdzie nie mogę poszukać powodu takie postępowania. Czy faktycznie jest jakiś istotny powód, dlaczego calvados wytwarza się z samego soku jabłkowego a nie fermentuje się nastawu wraz z jabłkami a tym bardzie nie destyluje się wraz z miazgą?

Pozdrawiam
Darek
Ostatnio zmieniony sobota, 15 sty 2022, 20:23 przez manowar, łącznie zmieniany 1 raz.

użytkownik usunięty
Re: Semi-Calvados

Post autor: użytkownik usunięty »

Serwus :ok:
Wydaje mi się, że z tych wytłoczyn raczej nic nie będzie. Jeśli masz kolumnę z zasypem i kocioł bez płaszcza, klaruj i póść to na koncentrat jeśli ps z kotlem w płaszczu, wtedy całość do kotła i coś tego aromatu powinno się przedostać. Nie liczyłbym za wiele. Poza tym wydaje mi się, że prawdziwy calvados, powstaje z destylacji cydru jabłkowego. Pozdro

pinki101
10
Posty: 17
Rejestracja: sobota, 7 gru 2019, 10:48
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowanie: 3 razy
Re: Semi-Calvados

Post autor: pinki101 »