Fermentacja skończona czy dosładzać?

Fermentacja, otrzymywanie moszczu, filtracja, butelkowanie, przechowywanie, choroby i wady wina, pasteryzacja, szczepienie drożdżami, itp...
Awatar użytkownika

Autor tematu
alice.brown
1
Posty: 1
Rejestracja: sobota, 20 lut 2021, 22:09

Post autor: alice.brown »

Hey,
Jestem początkująca w winiarstwie i potrzebuje porady :)
Zrobiłam wino jabłkowe na drożdżach i po zakończeniu fermentacji (sprawdzałam z cukromierzem i cały cukier przerobiony) postanowiłam dodać więcej cukru by był lepszy smak.
Myślałam ze winko jeszcze się troszkę przefermentuje a tu lipa bo jak zmierzyłam za jakiś czas cukromierzem to dalej pokazuje to samo.
Pytanie brzmi czy mogę takie wino butelkować czy lepiej zrestartować fermentacje żeby jeszcze przerobić cukier? ( no winko w smaku i procentach jest pycha tylko może jeszcze nie aż tak klarowne a zlewałam już 3 razy znad osadu)

Dziękuje z góry za pomoc
Ostatnio zmieniony niedziela, 21 lut 2021, 20:08 przez Qba, łącznie zmieniany 1 raz.
koncentraty wina
Awatar użytkownika

jakis1234
2500
Posty: 2581
Rejestracja: sobota, 30 lip 2016, 16:57
Ulubiony Alkohol: Zależy od nastroju i dostępności.
Status Alkoholowy: Winiarz
Podziękował: 235 razy
Otrzymał podziękowanie: 452 razy
Re: Fermentacja skończona czy dosładzać?

Post autor: jakis1234 »

Nic jeszcze nie butelkuj. Wino się butelkuje jak jest całkowicie klarowne. Nie napisałaś ile czasu minęło od końca fermentacji.
Po co chcesz robić restart, jeżeli Ci smakuje? Zresztą najprawdopodobniej ilość alkoholu jest już maksymalna, jaki wytrzymują drożdże i już dalej nie ruszą.
Trudno to ocenić skoro nie podajesz jakie było Blg startowe i końcowe.
Podaj więcej informacji, to będzie łatwiej doradzić.
Ostatnio zmieniony niedziela, 21 lut 2021, 23:06 przez jakis1234, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam z opolskiego.

przemar
5
Posty: 9
Rejestracja: niedziela, 14 lut 2021, 12:39
Podziękował: 1 raz
Re: Fermentacja skończona czy dosładzać?

Post autor: przemar »