Alembiki miedziane - szczelność i chłodzenie

Tu możecie pisać posty, które mają wymiar bardziej filozoficzny niż teoretyczny na temat alkoholu wytwarzanego w domu...
Awatar użytkownika

Autor tematu
Furtillo
100
Posty: 112
Rejestracja: środa, 4 lis 2020, 15:36
Status Alkoholowy: Winiarz
Lokalizacja: Forum alkohole-domowe
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowanie: 3 razy

Post autor: Furtillo »

Witam wszystkich.
Nie znam się kompletnie na temat destylowania alkoholu ale zainteresował mnie klasyczny miedziany alembik.

Moje pytanie brzmi...

Czy te alembiki są szczelne, czy trzeba je dodatkowo czymś uszczelniać chodzi mi o kocioł wraz z "kapturkiem" czy pokrywą...
...oraz czy zamiast przepływowej wody do chłodzenia spirali mógł bym taki kosz załadować lodem i zostawić tylko rurkę odpływową do ewentualnego spuszczenia wody ze roztopionych kostek.

Ktoś tak może robił..?

Nie znam poszczególnych nazw części tego sprzętu, więc proszę o wyrozumiałość i poprawę w razie błędu.
Pozdrawiam :piwo:

Temat własny: :czytaj:
Treść ukryta:
promocja

użytkownik usunięty
Re: Alembiki miedziane - szczelność i chłodzenie

Post autor: użytkownik usunięty »

Serwus.
Alembiki nie są szczelne na tyle, żeby prowadzić proces bez ich doszczelnienia. Najczęściej uszczelnia się je za pomocą masy wykonanej z mąki żytniej i wody. Można użyć innych środków nie reagujących z alkoholem np teflonu. Spirala w pojemniku musi mieć bezpośrednią styczność, całym swoim obwodem z czynnikiem odbierającym ciepło- wodą. Gdy wypełnisz pojemnik kostakami lodu, początkowo tej styczności nie będzie-póki lód nie zacznie topnieć. Więc i skraplania może nie być. Chcesz dokładać kostki lodu do pojemnika? Możesz ale uważam, że jest to zbędne. Miedź na tyle dobrze przewodzi ciepło, że wystarczy minimalny przepływ świeżej wody przez układ i po problemie.
Awatar użytkownika

JanOkowita
2500
Posty: 2738
Rejestracja: czwartek, 10 lut 2011, 13:56