Różny kolor wina z winogron w różnych balonach

Fermentacja, otrzymywanie moszczu, filtracja, butelkowanie, przechowywanie, choroby i wady wina, pasteryzacja, szczepienie drożdżami, itp...

Autor tematu
Robercik82
5
Posty: 7
Rejestracja: niedziela, 1 wrz 2019, 23:08
Krótko o sobie: Staram się być człowiekiem uczciwym, choć zdarzają się potknięcia. Cenię sobie rodzinę i jestem szczęśliwym mężem wspaniałej żony i Ojcem na razie dwóch wspaniałych synów.
Status Alkoholowy: Producent Domowy
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robercik82 »

Mam pytanie o kolor wina a raczej jego różnice.
Jestem amatorem i robię wino pierwszy raz więc wybaczcie jak coś pomyśle.
A więc tak nastawiłem bańkę 5 l i 10 litrów z tego samego winogrona ( nie znam odmiany wczesne ciemne starsi sąsiedzi mówią że ma z 30-40 lat i wychodzą świetne wina) pozyskanego z mojej działki ROD. Z tą różnicą że balon 5l robię na dzikusach a balon 10l na drożdżach szlachetnych biowin 5VR kolor z dzikusów ciemny bardzo a na szlachetnych prawie różowy. Skąd może wynikać różnica?

Podam dokładne dane nastawów
Balon 5l
2 l pulpy ( miazgi)
850 gram cukru rozpuszczone w wodzie co po rozpuszczeniu dało 2 l syropu trochę przesadziłem wyszło 22,5BLG ( nie chciało ruszyć ale jak ruszyło musiałem ruszać balonem co 2 h nawet nocą dwie noce zerwane żeby nie wykipiało)
Po tygodniu 31.08 odebrałem owoce i było 15BLG

Balon 10 l
4l pulpy ( miazgi)
1kg300 gram cukru co dało z wodą 4,5 l syropu wyszło 20BLG jak już pisałem drożdże aktywne Biowin do czerwonego wina frermivin kod 5VR oraz pożywkę kombi Vita z browin-a
Po 6 dniach (31.08) odebrałem owoce i było 15,5BLG
Dlaczego taka ogromną różnica w barwie 5l przyrównał bym do ciemnej wiśni a 10 l to prawie róż. Jeden dzień krócej z owocami to chyba nie dużo (bałem się że wykipi a musiałem na całą niedzielę wyjechać dla tego odebrałem owoce) czy kolor zależy od drożdży? Co mogę zrobić by był bardziej intensywny? Dopiero tydzień pracuje może można jeszcze coś zrobić.