Jabłkóweczka...

Produkcja koniaku, brandy, śliwowicy, kalwadosu i innych nektarów które można uzyskać z owoców.

Autor tematu
MaTusOn
5
Posty: 9
Rejestracja: piątek, 8 cze 2018, 21:21

Post autor: MaTusOn »

Witam Wszystkich Smakoszy :D Robiłem swój pierwszy nastaw ze świeżych jabłek. Jestem początkującym destylerem i nie mam pojęcia czy coś z tego wyjdzie i mam lekkie obawy, że tylko zmarnowalem jabłka, drożdże oraz cukier. Zrobiłem nastaw z ponad 20 kg jabłek przecierajac je w maszynce do mielenia mięsa na drobnym siteczku, dodając do tego 12kg cukru i 20l wody; razem wyszło ponad 40l nastawu. Na opakowaniu drożdży pisało że 1 saszetka na 25l wody więc dałem 2 saszetki drożdży i tak się zastanawiam czy przypadkiem nie przesadziłem. Jak narazie widać że mocno pracuje nastaw można powiedzieć, że aż wykipial i musialem trochę odlać do innego naczynia. Mam nadzieję że poradzicie jakoś początkującemu Bimbrownikowi ;)

Mod.
Pierwsze poprawki masz gratis - z następnymi błędami już tak łatwo nie będzie.
koncentraty wina
Awatar użytkownika

masterpaw2
1650
Posty: 1654
Rejestracja: wtorek, 12 kwie 2016, 20:10
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:), no chyba, że ktoś mi na odcisk nadepnie....
Status Alkoholowy: Starszy Dziobomocznik
Lokalizacja: Centralna Polska
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowanie: 203 razy
Re: Jabłkóweczka...

Post autor: masterpaw2 »

tak się zastanawiam czy przypadkiem nie przesadziłem
I to bardzo mocno, do nastawów owocowych aby uzyskać większą wydajność i nie zatracić ducha danego owocu, dodajemy około 1kg cukru na 10kg owoców. Ty kolego uzyskasz co najwyżej ducha buraka z niewielką nutą jabłka........
Zacznij czytać, potem pytać i dopiero potem robić, a będziesz Pan zadowolony :ok:
Gdy coś robię, zawsze staram się robić to najlepiej, choć nie zawsze mi to wychodzi......;)
Awatar użytkownika

lesgo58
5000
Posty: 5230
Rejestracja: poniedziałek, 18 kwie 2011, 13:31
Krótko o sobie: "...coqito ergo sum..."