Jaki trunek w 18 miesięcy zrobić na wesele?

Zbiór podstawowych wiadomości dla początkujących destylerów.

Autor tematu
Smoczek64
10
Posty: 15
Rejestracja: wtorek, 9 lut 2016, 00:33
Podziękował: 17 razy
Otrzymał podziękowanie: 2 razy

Post autor: Smoczek64 »

Prośba o radę.
Mój osobisty syn zaskoczył mnie z lekka informacją, że za półtora roku mam się szykować na weselisko (jego oczywiście). W sumie nie jest źle - przyszła synowa całkiem całkiem a może nawet sporo lepiej a i przyszły żonkoś kończy studia więc jeśli zgłupiał do reszty... Nie rozumie, że aby napić się piwa to nie trzeba kupować od razu browaru?
Stawia mnie to przed zadaniem wypsocenia czegoś na tzw. "wiejski stół". Myślę o postawieniu beczki około 60l z ... no właśnie. Co sensownego w 18 miesięcy (biorąc pod uwagę, że do dojrzałych owoców jeszcze pół roku) można wypsocić i zdąży w beczce dojrzeć.
Nie mam dużego doświadczenia w psotbranży - aktualnie gram na kolumnie miedzianej z odbiorem bocznym i kegu z grzałkami wewnątrz - jestem przede wszystkim nalewkarzem i ... domowym piwowarem (sto kilkadziesiąt warek tylko ze słodów). To drugie powoduje, że nie boję się zacierania choćby i najbardziej skomplikowanego.
Nie mam też jeszcze beczki - lada dzień będę ją zamawiał. Sądzę, że dam radę ją przygotować do przechowywania destylatu zanim napsocę odpowiednią ilość.
Rozwiązanie nad którym się zastanawiam:
1. Jak najszybciej nastawić wino z rodzynek. Zakończenie burzliwej fermentacji zgrać z dostawą beczki, aby zalać ją winem zaraz po dostarczeniu. Wino oczywiście do wylania (lub na rurę).
2. Powtórzyć punk 1 ale winem nieco bardziej dojrzałym (nastawianym razem z tym do pkt.1) z dodatkiem około 10% kwaśnego wina gronowego.
3. Zalać docelowym destylatem. Jakim? Co zdąży dojrzeć? Łatwy Kwaśny Wujka? Jakaś zbożówka? A może dopiero jesienią coś calvadosopodobnego (po polsku to chyba jabłkowica?)? Śliwowica nie zdąży (raczej). Tak samo i klasyczne "łychopodobne rude na myszach pędzone".
Poradźcie proszę.

Ryba64