Problem z nastawem - różne BLG w trzech nastawach

Technologia najprostszych nastawów opartych na cukrze.

Autor tematu
star.z
5
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek, 6 sty 2014, 15:32
Podziękował: 4 razy

Post autor: star.z »

Witam
Jestem tu zupełnie nowy i jestem nowicjuszem w temacie nastawu. I więc tak:
22 stycznia (teraz mamy 25 luty) zrobiłem 3 nastawy do 3 beczek. W każdej beczce rozpuściłem 16 kg cukru i dodałem 2 paczki drożdży: Turbo Star 24 (Superturbo yeasts swedish tradition...) i 50 l letniej wody.
Dzisiaj sprawdziłem beczki : temperatura nastawu 21 st C:
1 beczka nastaw wyklarowany (osad na dnie), smak wina półsłodkiego, lekko czuć alkohol, BLG 0
2. beczka nastaw mętny, smak lekko słodki, coś tam w smaku czuć alkohol, BLG + 5.
3. beczka nastaw mętny, smak lekko kwaśny, BLG - 3.
I teraz pytania : - czy to normalne że w 3 różnych beczkach przechowywanych w tym samym pomieszczeniu są tak różne nastawy, - czy to normalne że to tak długo mi siedzi, - no i kiedy będzie można to przerobić. Bedzie to robione na Destylatorze półautomatycznym PRESTIGE 50L typu AABRATEK z elektronicznym sterowaniem, obniżonym odbiorem bocznym, buforem stabilizującym i wziernikiem zalewania kolumny.
Bardzo dziękuję za pomoc
promocja
Awatar użytkownika

zzibii
250
Posty: 295
Rejestracja: niedziela, 18 paź 2009, 12:48
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowanie: 34 razy
Re: Problem z nastawem

Post autor: zzibii »