Kłopot z zalaniem kolumny

Porywanie cieczy z kotła, dziwny smak i zapach destylatu oraz wszelkie inne problemy związane z destylacją...

Autor tematu
krzysiek_not
2
Posty: 2
Rejestracja: sobota, 12 mar 2016, 19:04

Post autor: krzysiek_not »

Witam wszystkich.
Forum przeglądam od paru tygodniu, czyli jestem jeszcze zielony, skonstruowałem swój pierwszy destylator typu aabratek OLM, lecz w żaden sposób nie mogę zalać kolumny...
A więc po kolei:
Keg 50l , grzałki 2x2000w, wysokość kolumny 165cm w tym 25 cm katalizatora w postaci sprężynek miedzianych reszta to sprężynki K.O wszystko od Plipka, sprężynki przesiewane 3 razy, całość nie izolowana, latarka, wężownica fi 10 2.5m, 4x termometry w kegu, 10 półce, głowicy, chłodnicy
Przebieg procesu
Grzanie pełną mocą około godziny w momencie skoku temperatury na 10 półce odkręcam chłodzenie, przy temperaturze 87C z rurki powrotu zaczyna powracać destylat na wypełnienie od tego momentu temperatura wzrośnie do 89C i gwałtownie zaczyna spadać do 78C w ciągu kilku minut.
I to praktycznie koniec, całość staje na 85C w zbiorniku, 78C 10 półka, 68C głowica, 50C chłodnica.
W kegu znajduje się ,,1410,, sklarowany
Z góry dziękuje za pomoc :poklon;
Awatar użytkownika

radius
7000
Posty: 7333
Rejestracja: sobota, 23 paź 2010, 16:20
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Swój własny
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Polska południowa
Podziękował: 397 razy
Otrzymał podziękowanie: 1694 razy
Re: Kłopot z zalaniem kolumny

Post autor: radius »

Nie podałeś najważniejszej w tym wypadku informacji - średnicy kolumny. To od niej zależy czy zalejesz kolumnę mocą jaką podałeś.
No i dodatkowo zmierz rzeczywistą moc grzałek. Mogą się różnić nawet do 20% od podanej w specyfikacji.
SPIRITUS FLAT UBI VULT
Awatar użytkownika

siacha
10
Posty: 19
Rejestracja: środa, 8 lip 2015, 13:44
Podziękował: 4 razy
Re: Kłopot z zalaniem kolumny

Post autor: siacha »

Sprawdź czy dobrze pospinałes grzałki