Ranking drożdży

Jak działają różne rodzaje drożdży. Które wybrać do naszego nastawu. Warunki prowadzenia fermentacji.

Autor tematu
manson
1
Posty: 1
Rejestracja: środa, 10 wrz 2014, 12:02

Post autor: manson »

Witam, szanowne grono pedagogiczne. :P
Jestem tu nowym czytelnikiem i świeżym psotnikiem i stąd moje pytanie,
które drożdże do cukrówki wybrać. Przeszukiwałem tu forum i nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedz, które są najlepsze. Myślę że to też wynika z tego iż każdy coś innego preferuje.
W związku z tym proszę o podanie tego co wy szanowne grono polecacie :) , w sumie nie ma większego znaczenia czy zacier będzie mi chodził dobę, dwie czy 5.
Jako że jestem początkujący, wiec do dyspozycji mam kubły fermentacyjne po 30l a destylator który, kupiłem dojdzie jutro kurierem, 15 litrowy szybkowar z małą 50 cm kolumienką fi 4cm oraz dwoma odstojnikami chłodnicą oraz wbudowanym od góry deflukterem.

co myślicie o tym sprzęcie ? wiem d... nie urywa ale na początek ot takie coś :)

Pozdrawiam
Łukasz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

jpiwek
300
Posty: 310
Rejestracja: środa, 19 mar 2014, 12:43
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowanie: 48 razy
Re: Ranking drożdży

Post autor: jpiwek »

T3 dowolnego producenta, to to samo. Sprzęt masz 10dni na oddanie, odstojniki to zło a tarczówka tylko do pieca sie nada.

bbaarrtt
30
Posty: 32
Rejestracja: wtorek, 10 gru 2013, 11:08
Ulubiony Alkohol: Własny. ;P
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 26 razy
Otrzymał podziękowanie: 3 razy
Re: Ranking drożdży

Post autor: bbaarrtt »

Co do sprzętu to poczytaj forum. A co do tematu -
przy destylacji prostej wg mnie najlepsze efekty dają drożdże typu vodka. (np alcotec vodka star).

boxer1981228
1000
Posty: 1032
Rejestracja: czwartek, 25 wrz 2014, 17:30
Ulubiony Alkohol: Czysta
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Lokalizacja: Naas
Podziękował: 259 razy
Otrzymał podziękowanie: 179 razy