Słodowanie, jaki etap.

Technologia słodowania, zacieranie ziarna. Przepisy na zaciery ziemniaczane.

Autor tematu
suppressor
5
Posty: 7
Rejestracja: niedziela, 6 paź 2013, 23:34
Podziękował: 1 raz

Post autor: suppressor »

Jako że w tym co robię jestem początkujący chciałem prosić o pomoc. Poniżej zamieszczam dwa zdjęcia (nie wiem na którym lepiej widać) mojego skiełkowanego pszenżyta. Czytałem o tym wiele, zazwyczaj każą słodować od tygodnia +, lecz kiełki przy tym zbożu wydają mi się duże i tutaj tkwi moje pytanie- 1. Kiedy to mielić i wrzucać do gara?
Dla jasności tak mniej więcej opiszę jak przebiegał proces "słodowania".
W sobotę zacząłem, a więc przepłukałem z 20 razy, kiedy już nie było widać żadnych zanieczyszczeń, plewów postawiłem w ciemnym miejscu wiadro wypełnione zbożem z zimną wodą, stało tak około 6h, potem odsączyłem na sitku i postawiłem ponownie na ok 8h. Następnego dnia z rana pomoczyłem ziarno około 4 godziny no i rozsypałem wszystko w piwnicy na przygotowane do tego blaty. Codziennie to mieszam i podlewam ( rano o 7, po południu ze dwa razy). Temperatura powietrza w piwnicy wynosi ok. 15-16*.
2. Czy powinienem dalej zraszać słód wodą, czy zaprzestać i poczekać kilka dni, aż zwiędną korzonki?
3. Czy przed zmieleniem tego powinienem jeszcze płukać słód?
4. Czy dodawać jeszcze śrutę żytnią/pszenżytnią do zacierania, czy zacierać sam słód?


Obrazek
Obrazek
promocja
Awatar użytkownika

Kamal
2000
Posty: 2368
Rejestracja: wtorek, 9 paź 2012, 11:54
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Rum i ogólnie większość domowych trunków
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowanie: 210 razy
Re: Słodowanie, jaki etap.

Post autor: Kamal »

Ad.2 nie zraszaj więcej wodą. Podaj słód suszeniu, i w miarę możliwości pozbądz się kiełków.
Ad.3 nie nie płukaj słodu.
Ad.3 to zależy. Jak chcesz mieć whisky słodową, to nie dodawaj śruty, a jeśli nie to śmiało dodaj.
Obrazek

Autor tematu
suppressor
5
Posty: 7