Znaleziono 100 wyników

autor: Pawlik67
niedziela, 18 paź 2020, 10:52
Forum: Problemy zacierowe
Temat: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować
Odpowiedzi: 31
Odsłony: 1692

Re: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować

Gacek, doszła do Ciebie wiadomość na PW. Nie wiem czy dobrze wysyłałem.
autor: Pawlik67
czwartek, 15 paź 2020, 12:39
Forum: Problemy zacierowe
Temat: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować
Odpowiedzi: 31
Odsłony: 1692

Re: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować

Może rzeczywiście ktoś chciałby mi odsprzedać porcje tych drożdży która wystarczy na zrobienie jednej partii zacieru. Moje wiadro do fermentacji ma 30 litrów.
autor: Pawlik67
czwartek, 15 paź 2020, 12:37
Forum: Problemy zacierowe
Temat: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować
Odpowiedzi: 31
Odsłony: 1692

Re: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować

Może i nie problem, tylko tłumacz który jest na Ali ,nie za bardzo tłumaczy, a ja nie jestem specem w dziedzinie drożdży koji. Pisze telefon za 20zl , a w rzeczywistości jest futerał na telefon. Znalazłem koji , ale jest napisane "Drożdże w proszku kuchnia kwas w proszku domowe słodkie wino ryż...
autor: Pawlik67
środa, 14 paź 2020, 17:50
Forum: Problemy zacierowe
Temat: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować
Odpowiedzi: 31
Odsłony: 1692

Re: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować

Rozumiem, dzięki za info.
autor: Pawlik67
środa, 14 paź 2020, 16:33
Forum: Problemy zacierowe
Temat: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować
Odpowiedzi: 31
Odsłony: 1692

Re: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować

A czy gdzieś poza Chinami można to kupić? Konkretnie w Polsce
autor: Pawlik67
środa, 14 paź 2020, 16:01
Forum: Problemy zacierowe
Temat: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować
Odpowiedzi: 31
Odsłony: 1692

Re: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować

Nigdy sie w to nie bawiłem, a gdzie można kupić te KOJI poza Ali expresem? Na 28 litrów zacieru, ile takich drożdży potrzeba. Może bym spróbował z Kuku? Czy musi być śruta (zgnieciona kukurydza ) czy moze być jak do ŁKZWJ , ziarno na 4 pokruszone?
autor: Pawlik67
wtorek, 13 paź 2020, 15:59
Forum: Problemy zacierowe
Temat: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować
Odpowiedzi: 31
Odsłony: 1692

Re: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować

Witam Kolegów W weekend przegotowałem to coś. BLG było na poziome 15' Do kega wlałem około 22-25litrow. Całości było jakieś 35l. Po pierwszym gotowaniu do zera (99,5"C) wyszło mi 3,1 litra 40%. Nie wiem czy nawet całe te 3 kg cukru sie przerobiło. Puściłem potem drugi raz z dodatkiem pogonów z ...
autor: Pawlik67
wtorek, 6 paź 2020, 17:06
Forum: Problemy zacierowe
Temat: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować
Odpowiedzi: 31
Odsłony: 1692

Re: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować

Witam . Drożdży KOJI nie mam. Więcej raczej dalszych eksperymentów nie będę juz robił , Jedyne co mam zamiar zrobić to przecedzić ten szajs przez sitko, wlać do kega i zagotować , bedzie kapał alko ,to odbiorem na plan do dezynfekcji , jeżeli nie to trudno. Nie będę juz dużej blokował fermentatora ,...
autor: Pawlik67
niedziela, 4 paź 2020, 15:25
Forum: Problemy zacierowe
Temat: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować
Odpowiedzi: 31
Odsłony: 1692

Re: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować

Witam Eksperyment sie nie powiódł. zrobiłem cukrówkę, jak radził kolega Gacek. Dodawałem do niej mój zacier na trzy razy, nawet fermentacja była całkiem nie zła. Zapach jest kwaśny tak jak by drożdże przerobiły, ale BLG dalej jest około 15 zeszło tylko 2-3 BLG. czy to może być błąd pomiaru, bo np. B...
autor: Pawlik67
czwartek, 24 wrz 2020, 09:36
Forum: Problemy zacierowe
Temat: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować
Odpowiedzi: 31
Odsłony: 1692

Re: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować

jak napisał Kolega Gacek, dużych kosztów nie poniosę. Na pewno nie będę tego pił , tylko myślałem żeby choć odzyskać alko do płynu do dezynfekcji. Zaryzykuje, dziś będę miał chwile, to nastawie cukrówkę. Pojdzie , to dobrze, nie ruszy do niedzieli , to na kompost
autor: Pawlik67
środa, 23 wrz 2020, 14:35
Forum: Problemy zacierowe
Temat: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować
Odpowiedzi: 31
Odsłony: 1692

Re: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować

Ok. Spróbuje zrobić tak jak piszesz. Dam znać czy sie powiodło.
autor: Pawlik67
wtorek, 22 wrz 2020, 18:36
Forum: Problemy zacierowe
Temat: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować
Odpowiedzi: 31
Odsłony: 1692

Re: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować

Gacek , czyli 10 litrów wody 3 kilo cukru, a ile drożdży i jakich? Babuni czy jakiś gorzelniczych ? Mam jeszcze Turbo 7 (czy 72) nie pamiętam.
autor: Pawlik67
wtorek, 22 wrz 2020, 17:55
Forum: Problemy zacierowe
Temat: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować
Odpowiedzi: 31
Odsłony: 1692

Re: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować

Jutro mija dziesiąty dzień. Czyli Kompost?
A ma może ktoś koncepcje , dlaczego to nie wystartowało?
autor: Pawlik67
wtorek, 22 wrz 2020, 17:02
Forum: Problemy zacierowe
Temat: Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować
Odpowiedzi: 31
Odsłony: 1692

Zacier ze słodu jęczmiennego nie chce wystartować

Witam Mam problem z zacierem ze słodu jęczmiennego. zadałem pytanie na wątku "zacieranie na lenia" ale nie dostałem juz odpowiedzi, wiec postanowiłam założyć tu nowy temat. Zatarłem "na lenia" słud jęczmienny 7 kg w stosunku 1 do 3. Wszystko się ładnie zatarło BLG było około 18, ...
autor: Pawlik67
niedziela, 20 wrz 2020, 12:35
Forum: Zaciery zbożowe i ziemniaczane
Temat: Zacieranie metodą "na lenia".
Odpowiedzi: 483
Odsłony: 100112

Re: Zacieranie metodą "na lenia".

Lipa. Drugie drożdże nie podjęły walki Pyknie cos w rurce raz na pare minut, ale BLG nie spada cały czas mam 18-17BLG. Jak otworzyłem wiadro to na górze jest warstwa ziaren w normalnym kolorze, a na samym wierzchu pokryte jest szarym kożuchem. Przypomina to, jak wylewa sie wylewkę betonową i zanim z...
autor: Pawlik67
czwartek, 17 wrz 2020, 16:04
Forum: Zaciery zbożowe i ziemniaczane
Temat: Zacieranie metodą "na lenia".
Odpowiedzi: 483
Odsłony: 100112

Re: Zacieranie metodą "na lenia".

Ok kupuje to, choć nie rozumiem dla czego. Rozbije dyktę i posypie , jak wystartują to znaczy że masz racje, a wtedy :poklon;
autor: Pawlik67
czwartek, 17 wrz 2020, 15:48
Forum: Zaciery zbożowe i ziemniaczane
Temat: Zacieranie metodą "na lenia".
Odpowiedzi: 483
Odsłony: 100112

Re: Zacieranie metodą "na lenia".

Macie racje, ale ktoś mi poradził żeby uwodnić, to uwodniłem, nie sadzę zęby to miało negatywny wpływ , Teraz za drugim razem tez myślę uwodnić, bo na górze zacieru zbiera sie "dykta " z łupin zboża. Oczywiście mogę użyć wiertary i rozbić tą Dyktę i wsypać cobre , co o tym sądzicie? Nie wi...
autor: Pawlik67
czwartek, 17 wrz 2020, 13:49
Forum: Zaciery zbożowe i ziemniaczane
Temat: Zacieranie metodą "na lenia".
Odpowiedzi: 483
Odsłony: 100112

Re: Zacieranie metodą "na lenia".

BLG jest 17" czyli drożdże nic nie zjadły od niedzieli. Dodatkowo robiłem próbę jodową i wyglądało ze zatarło sie dobrze. Dziś albo jutro owodnię druga torebkę Cobra Whisky i dodam, zobaczę co to da , czy ruszy.
autor: Pawlik67
środa, 16 wrz 2020, 19:26
Forum: Zaciery zbożowe i ziemniaczane
Temat: Zacieranie metodą "na lenia".
Odpowiedzi: 483
Odsłony: 100112

Re: Zacieranie metodą "na lenia".

Nie mierzyem temperatury, ale zacier stoi w kotlowni i temperatura jest dość wysoka, dwa tygodnie temu zacier fermentował jak szalony. Od niedzieli do środy praktycznie wszysko przefermentowalo. Sprawdziłem dziś blg, nic nie zeszlo. Nie wiem, chyba muszę dodać nowe drożdże. Zapach też się zmienia. O...
autor: Pawlik67
wtorek, 15 wrz 2020, 15:32
Forum: Zaciery zbożowe i ziemniaczane
Temat: Zacieranie metodą "na lenia".
Odpowiedzi: 483
Odsłony: 100112

Re: Zacieranie metodą "na lenia".

Witam, w niedziele dodałem uwodnione Cobra Whisky, ale niestety nie szaleją, wczoraj i dzisiaj , ledwie zrobi podwójny "bulg"w rurce raz na 40 sekund. Jak miałem te same drożdże na zacierze mieszanym, słód jęczmienny, trochę kukurydzy i trochę pszenżyta to z rurki przez pierwsze dni waliło...

Wyszukiwanie zaawansowane