Problem z wyregulowaniem aparatury

Kłopoty z budową i eksploatacją aparatury, wybór właściwego sprzętu. Podstawowe pytania początkujących.

Autor tematu
mosiu5678
2
Posty: 2
Rejestracja: sobota, 24 sty 2015, 13:03
Podziękował: 2 razy

Post autor: mosiu5678 »

Witam. Ostatnio postanowiłem zrobić aparaturę z kega po swojemu a że jestem jeszcze laikiem w tych sprawach wzorowałem się na aparaturze dziadka który taka wykonał sam. Między naszymi aparaturami jest taka różnica że on ma keg 50l a ja 30l i on grzeje grzałką a ja gotuje na gazie.

Najpierw parę słów o aparaturze:
Na foto nr 1
20150117_185111.jpg
jest ona pokazana w całej okazałości kolumna ma 150 cm z głowicą. W głowicy znajdują się zimne palce tylko że nie standardowe łączone na zewnątrz lecz z pomysłu dziadka, zrobiłem szybki rysunek poglądowy
Bez tytułu.png
. Potem przejście pary górą przez wygiętą rurkę i prosto w spiralę z chłodzeniem standardowym
20150124_125031.jpg
. Kolumna wypełniona jest blaszkami z nierdzewki (0,5mm) zwiniętymi w coś w rodzaju tulejki
tul.png
jest tego jakieś 3 litry objętościowo.

Mój problem polega na trudności w wyregulowaniu temperatury na głowicy, założyłem tam opaskę miedziana i mam cyfrowy termometr z kapilarą. Tak więc gotuje na gazie i na termometrze tarczowym na kegu opary unoszą się od 92 stopni C staram się ustawić przepływ wody tak aby na termometrze u góry widzieć temp miedzy 73 a 76 stopni C i wtedy leci mi destylat wahający od 90 do 95% zawartości alkoholu. Lecz ciężko mi tą temperaturę utrzymać...

Więc moje pytania :
1. Czy jest jakiś sposób aby tą temperaturę wyregulować?
2. Czy na takiej aparaturze istnieje możliwość destylacji do mniejszego procentu ( mam tu na myśli późniejszą drugą destylację) ?
3. Czy te zimne palce zrobione w ten sposób to dobre rozwiązanie?
4. Czy te tulejki będą zdawać egzamin?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

aronia
1450
Posty: 1498
Rejestracja: środa, 7 sie 2013, 09:14