Problem z temperaturą

Metody destylacji i teoria niezbędna do pędzenia bimbru w sposób profesjonalny...

Autor tematu
Hubert-4
2
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek, 6 lip 2020, 15:42

Post autor: Hubert-4 »

Witam
Z racji że jestem początkujący mam małe problemy mimo paru zarwanych nocy na czytaniu forum ,więc liczę na pomoc bardziej doświadczonych.
A teraz do rzeczy
Sprzęt jakim dysponuje : kolumna aarbatek keg 30 litrów taboret gazowy,wypełnienie miedziane ,oraz sprężynki pryzmatyczne 3 termometry elektroniczne 1 w kegu, 2 około 40 cm nad kegiem,3 na głowicy.
Nie wiem dlaczego po 3 próbach destylacji ,kolumna jest stabilna 74 stopni na środku kolumny A na głowicy 72 a powinno być ok 78???
Nadmienię że cały urobek pozostawiam do ponownej destylacji jak mi się uda opanować sprzęt.
Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 6 lip 2020, 19:25 przez radius, łącznie zmieniany 1 raz.

PETER29
850
Posty: 897
Rejestracja: piątek, 18 lut 2011, 16:28
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Ulubiony Alkohol: Czysta i browar
Status Alkoholowy: Starszy Dziobomocznik
Lokalizacja: ŚLĄSKIE
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowanie: 104 razy
Re: Problem z temperaturą

Post autor: PETER29 »

Powinno tak być w warunkach optymalnych. My w naszych maszynkach nigdy takich mieć nie będziemy. Mają na to wpływ różne czynniki. Ważne jest aby temp na 10 półce była stała.
_______________________________________________________________________________
Pozdrawiam KRZYSZTOF

Autor tematu
Hubert-4
2
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek, 6 lip 2020, 15:42
Re: Problem z temperaturą

Post autor: Hubert-4 »

Dziękuję za szybką odpowiedź
Czyli na tych temperaturach spokojnie mogę zaczynać swoja przygodę bez stresu.
Może ktoś by mi podpowie jak to jest z końcem destylacji..
Na ten moment kończę ją w chwili kiedy temperatura wzrośnie o 0.2 na środku kolumny
Jedyne co zaobserwowałem że od tego momentu w ciągu 2minut temperatura wzrośnie do 90 stopni a na glowicy dalej trzyma 72