Problem z nastawem z winogron

Problemy technologiczne związane z uzyskaniem dobrego zacieru: niewłaściwy przebieg fermentacji, zakażenia nastawów, klarowanie...

Autor tematu
Markos
5
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 2 paź 2017, 17:25

Post autor: Markos »

Witam. Jestem tutaj nowy i zielony w te sprawy wiec proszę o poradę a mianowicie 2 dni temu zrobiłem nastaw z winogron było ich ok 45 kg razem z sokiem wrzuciłem to do 120 L beczki dodałem 60 L wody z 5 kg cukru i 2,5 paczki drozdzy babuni. Winogrona były bardzo słodkie dlatego uznałem ze dużą ilość cukru jest nie potrzebna. Następnego dnia z rana nastaw pięknie pracował aż wyleciał góra wiec odlalem go do innego pojemnika poczym jak zamknąłem go to pracował super ale nadal rósł wiec odkryciem dekiel na 1H. Po tej operacji nastaw przestał pracować ; ( otworzyłem wiec beczkę znowu i zamieszalem w nim pojawiły się burzyny ale nadal nic się nie dzieje. Beczka stoi w kotłowni gdzie jest codziwnie wieczorem palone wiec temp jest odpowiednia. Nie mam cukrometru i nie mogę sprawdzić jaki jest stężenie. Proszę o pomoc
koncentraty wina

Szlumf
2000
Posty: 2382
Rejestracja: czwartek, 9 maja 2013, 22:40
Podziękował: 630 razy
Otrzymał podziękowanie: 584 razy
Re: Problem z nastawem z winogron

Post autor: Szlumf »

Moim zdaniem drożdże zrobiły swoje i zjadły cały cukier. Na około 100l nastaw było go mało. Około 9kg z winogron i dodane 5kg. Sprawdź na smak i jeżeli nie jest słodkie to destyluj nie czekając na sklarowanie bo może Ci szybko złapać infekcję. Cudów się po takim zestawie nie spodziewaj.

Autor tematu
Markos
5
Posty: 7
Rejestracja: poniedziałek, 2 paź 2017, 17:25
Re: Problem z nastawem z winogron

Post autor: Markos »

Byłem spróbować i jest ono jakby lekko kwaśne i nie wiem czy to od skórek winogrona czy nastaw ma taki smak... A jak bym dodał jeszcze do beczki 10 kg cukru rozpuszczonego w ciepłej wodzie to uratował bym nastaw czy nic już nie da się z tym zrobić?
Awatar użytkownika

Kamal
2000
Posty: 2368