Problem kolumna LM/VM

Otrzymywanie spirytusu z wykorzystaniem kolumn rektyfikacyjnych.

Autor tematu
cieicer
5
Posty: 6
Rejestracja: sobota, 7 sty 2012, 16:13

Post autor: cieicer »

Witam.
Po długiej lekturze na forum przyszedł czas na zbudowanie pierwszej kolumny. Dzisiaj pierwszy raz ją uruchomiłem i lipa!!
Jestem nowicjuszem, rektyfikacje próbowałem przeprowadzić zgadnie z zaleceniami @lesgo58 i wszystko szło ok do momentu stabilizacji, później gdy odebrałem z 200ml przedgonu i ponownej krótkiej stabilizacji w momencie próby odbioru gonu nie byłem wstanie zapanować nad temperaturą w głowicy. Gdy zawory pozostawały zamknięte wszystko było ok, w momencie próby odbioru obojętnie którym systemem temperatura w głowicy wchodziła na powyżej 80sC, przy temp. na ok 10 półce stabilnej. Postanowiłem się skupić tylko na LM, próbowałem odbierać z różną prędkością odbioru ale to jedynie przesuwało w czasie moment wzrostu temp. na głowicy, próby z mocą grzania również nic nie pomogły, poprosiłem kolegę który pracuje na CM o pomoc ale on również nie mógł ogarnąć mojej kolumny.
Aparatura:
-Palnik gazowy 7,5kW
-Zbiornik fi 30cm, wysokość 55cm
- Przejście ze złącza Clamp na SMS
- 30cm katalizator miedziany, od dołu i góry dwa podkłady do sprężynek podparte z krzyżowanymi drutami
- kolumna rura fi 70x2mm, wypełnienie od dołu 60cm sprężynek KO, 70cm zmywaków(w przyszłości będą sprężynki)
- głowica Abartek, skraplacz 3m rury DN12 karbowanej KO
- obniżony VM 3/4" na 3/8"
- dwie sondy temp. ok. 10 półka i głowica

Myśleliśmy że problem jest w zmywakach, wyjęliśmy je z kolegą, pozostało tylko 60cm sprężynek i nad nimi 70cm pustej rury, nic to nie dało. Leciało śmierdzące dziadostwo bo w żaden sposób nie można było zapanować nad temp. w głowicy, kolumna jeszcze jest nie ocieplona, ale proces przeprowadzałem daleko od drzwi także nie było żadnych przeciągów, ale może tu tkwi problem.