Jak zamontować grzałki w KEG'u [+ foto-tutorial]

Zbiorniki do odparowywania zacierów. Budowa, adaptacje modyfikacje.

Autor tematu
lukaszbrt
10
Posty: 14
Rejestracja: sobota, 17 kwie 2010, 13:10

Post autor: lukaszbrt »

Tak jak w temacie. Może dla niektórych pytanie głupie, ale jestem początkujący jeśli chodzi o sam montaż aparatury. Jeśli przeoczyłem i odpowiedź już padła gdzieś na forum to uprzejmie proszę o link.
promocja
Awatar użytkownika

Zygmunt
5000
Posty: 5374
Rejestracja: czwartek, 7 maja 2009, 12:55
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowanie: 664 razy
Kontakt:
Re: Jak zamontować grzałki w KEG'u

Post autor: Zygmunt »

Postanowiłem zrobić foto-tutorial z grzałkologii kegowej.

Wybieramy ofiarę, pośród tysiąca kegów stojących w piwnicy:

Obrazek

Punktakiem zaznaczamy otwory i wiercimy (to w sumie najtrudniejsza część, bo otwory muszą być mniej- więcej precyzyjnie wywiercone).

Obrazek

Jak już uporamy się z wierceniem przykładamy grzałkę i sprawdzamy, czy pasuje:

Obrazek

Jeżeli wszystko jest ok, przystępujemy do następnego kroku- przewlekamy przez otwór sznurek lub kabel....

Obrazek

...by sprytnym narzędziem zrobionym z drucianego wieszaka wywlec kabel przez fitting:

Obrazek

Chwila machania w beczce i mamy dwa kable na zewnątrz:

Obrazek

Mocujemy zatem grzałkę do kabla/sznurka:

Obrazek

...i przeciągamy:

Obrazek

Zostało tylko dokręcić mocno śruby (pamiętać o podkładce gumowej- ona uszczelnia wszystko):

Obrazek

I mamy zamontowaną grzałkę:

Obrazek


To naprawdę zajmuje tylko 15 minut roboty, wystarczy mieć wiertarkę i mocne wiertło.

Po regulatorek do grzałek zapraszam na PW:)
www.destylatorymiedziane.pl
"Zwykle jest tak, że im bardziej wóda śmierdzi drożdżami, pogonami i syfem, tym bardziej producent zasłania się "tradycją", "pracą w gorzelni" albo "dziadkiem bimbrownikiem"
Awatar użytkownika

drgranatt
1800
Posty: 1843
Rejestracja: poniedziałek, 13 lip 2009, 11:04
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)