Zacier.

Technologia najprostszych nastawów opartych na cukrze.

Autor tematu
kublon1
5
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek, 17 sie 2009, 16:54
Otrzymał podziękowanie: 1 raz

Post autor: kublon1 »

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem początkującym bimbrownikiem i zamierzam zacząc produkować własne % :) . Jako, że to będzie pierwsza próba chcę zrobić zacier 1410. Zakupiłem :
̇̇-Baniak 5l
-1kg cukru
- Drożdze Babuni
-Pożywkę do drożdzy KOMBI z Bowinu
-Klarowin z Biowinu
-Rurka fermętacyjna

Więc z tego co wyczytałem to posiadam już wszystki składniki, teraz potrzebuje instrukcji jak to zrobić w praktyce w jakiej kolejności dodawać, ile czasu musi stać itd. Byłbym wdzięczy gdyby ktoś chciał pomóc ;) . Z góry dzięki. Pozdrawiam.

P.S
Czy gotowy wyklarowany zacier można spożyć czy trzeba go destylować ?
koncentraty wina
Awatar użytkownika

Zygmunt
5000
Posty: 5376
Rejestracja: czwartek, 7 maja 2009, 12:55
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowanie: 666 razy
Kontakt:
Re: Zacier.

Post autor: Zygmunt »

Składniki na 4,5l zacieru (więcej nie wlejesz do baniaka, bo Ci sufit opryska):
woda 3,9 litrów
cukier 1 kg
drożdże 6 g
pożywka 3,5 g
kwasek cytrynowy 2g
Wlewasz do baniaka wodę z rozpuszczonym cukrem, dodajesz kwasek i pożywkę. Woda ma mieć około 25-30 stopni. Potem dodaj drożdże-wyrzuć te "babuni" (albo zrób z nich pizze), zaopatrz się w winiarskie.
Instrukcję ich przyrządzenia znajdziesz na opakowaniu. Jeżeli używasz tradycyjnych winiarskich-musisz ze 3 dni wcześniej przygotowac matkę drożdżową (opis w necie albo na opakowaniu).
Jeżeli aktywnych (np. Bayanus z Biowinu, ok 4zł za 7g) po prostu wsypujesz je na 10 minut wcześniej do kubka z wodą, a potem dolewasz do baniaka.
Czy gotowy wyklarowany zacier można spożyć czy trzeba go destylować ?
Powiem tak: spożyć można, ale, że taka cukrówka smakuje wybitnie obrzydliwie- nie polecam. Ma toto ze 12-13%, jak przedestylujesz powinieneś otrzymać teoretycznie około 0,9 spirytusu...
www.destylatorymiedziane.pl