Pomysły na poprawę smaku bimbru, przepisy smakowe, domowe sposoby na wyrób markowych wódek...

Autor tematu
aszlo
2
Załączniki
Whisky z beczki dębowej

Postautor: aszlo » wtorek, 10 gru 2013, 07:52

Witam wszystkim

Jestem amatorem. Chcę otrzymać w miarę dobrą whisky w prosty sposób.

1) Dzisiaj zamówiłem 50l beczkę dębową opalaną od wewnątrz. Dla zainteresowanych otrzymałem do niej instrukcję:
- do czasu napełnienia beczki należy nie zdejmować folii ochronnej
- przed rozpoczęciem użytkowania beczkę należy zalać ciepłą wodą (ok. 30-40 st. C) do pełna na 48 godzin po czym opróżnić i zalać ponownie na 24 godziny. Jest to okres minimalny, jeżeli jest możliwość można rozpocząć płukanie nawet tydzień przed zalaniem alkoholem, powtarzając wcześniej wspomniany cykl płukania
- nie używać żadnych środków chemicznych
- po ustąpieniu ewentualnych wycieków, które są rzeczą naturalną (drewno pęcznieje) można przystąpić do siarkowania
- Otrzymany knot siarkowy należy użyć przed zalaniem winem. W tym celu należy zamocować knot np. na cienkim drucie, zapalić, włożyć do beczki przez otwór wlewowy i przytkać korkiem. Po spaleniu (ok. 1 min) wyrzucić i odczekać aż intensywny zapach siarki osłabnie. Należy uważać aby spalony knot nie został przyklejony do ścianek beczki.
- pustą beczkę należy przechowywać w chłodnym miejscu - nie wolno doprowadzić do zeschnięcia
- najlepszym sposobem na uniknięcie zaschnięcia jest stałe przechowywanie alkoholi w beczce lub po opróżnieniu, wypłukaniu i ususzeniu zafoliowanie zostawiając odkryty otwór wlewowy
- nie należy przechowywać w beczce wody przez dłuższy okres z powodu zepsucia wody i tym samym brzydkiego zapachu
- w razie występowania przesączeń przez słoje drewna (beczka jest woskowana) utrzymujących się dłużej niż 3 dni miejsce przesączania po osuszeniu należy zalakierować lakierem do drewna bezbarwnym
- alkohol sezonować w chłodnym miejscu, najlepiej w piwnicy z dala od źródeł ciepła