Wino z wiśni - prośba o porady

Jabłka, wiśnie, czereśnie, porzeczki czerwone i czarne, gruszki, śliwki, truskawki ...

Autor tematu
culture
5
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 29 lip 2011, 16:03
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków

Post autor: culture »

mam takie teoretyczne pytanie w sumie dwa a nawet 3

1. co by się stało gdybym zrobił znowu te same drożdże otworzył gąsior i całe je wlał razem z np 0.5-1kg cukru rozpuszczonym w jak najmniejszej ilości wody. Czy zwiększyło by to prawdopodobieństwo namnożenia się drożdży winiarskich i wyniszczenia dzikich, czy mogło by to tylko zaszkodzić.

2. jak nazywa się profesjonalnie to wszystko co się nastawia na wino/ Nastaw :?:

3. na opakowaniu od drożdży pisze żeby rozrobić je w 200ml z 3-4 łyżeczkami cukru i pożywkę dodać dopiero podczas wlewania drożdży do moszczu. Co by się stało gdybym wsypał pożywki od razu przy rozrabianiu drożdży w wodzie?
jestem kompletnie zielony w tym temacie ale mam nadzieje, że wasza pomoc i wiedza przedestyluje mnie :)
alembiki
Awatar użytkownika

lucas070707
100
Posty: 130
Rejestracja: czwartek, 29 lip 2010, 20:47
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowanie: 3 razy
Re: Wino z wiśni - prośba o porady

Post autor: lucas070707 »

1) Jeszcze utrudnisz start drożdżom. Dodaj silną MD, a cukier później jak już porządnie ruszą. Drożdże nie lubią wysokich stężeń cukru, choć w Twoim przypadku nie będą miały tak pod górkę ;)

2) Tak, nastaw.

3) Jak wyobrażasz sobie potraktowanie startujących drożdży w 200ml roztworze ilością pożywki przeznaczoną na powiedzmy 10L nastawu? Możesz dać szczyptę. Z resztą to drożdże lubią lekko kwaśne środowisko a dodanie takiej ilości pożywki podniesie pH i to znacznie.

Autor tematu
culture
5
Posty: 8
Rejestracja: piątek, 29 lip 2011, 16:03
Krótko o sobie: Jestem fajnym człowiekiem:)
Status Alkoholowy: Amator Domowych Trunków
Re: Wino z wiśni - prośba o porady

Post autor: culture »