Ciśnienie w szybkowarze

Wstępna obróbka zacierów i redestylacja z wykorzystaniem podstawowych metod kociołkowych.

Autor tematu
kubusos
5
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek, 6 mar 2023, 22:24

Post autor: kubusos »

Jestem początkującym użytkownikiem szybkowaru 18l aAbratek z jednym odstojnikiem. Używam go dopiero 3 lata. Robię raczej okazjonalnie dla siebie, bo bardzo mi smakuje. Mam problem związany z tworzeniem się dziwnego ciśnienia podczas psocenia. Wygląda to następująco: Wszystko startuje normalnie tak jak zawsze. Po jakimś czasie zaczyna podnosić pokrywkę jakby zbyt duże ciśnienie i robi się takie pffff i po chwili znowu. Dochodziło już do takiej skrajności że nagromadzona para zrobiła przez pokrywkę pffff prosto w kuchenkę gazową i zrobiła się wielka kula ognia. Co może być przyczyną takiego zjawiska?. Trochę się obawiam żeby chaty nie wysadzić. Szukałem podobnych tematów ale nic nie znalazłem. Nigdy się nie udzielałem na żadnym forum. Może ktoś miał podobny problem i wie dlaczego się tak dzieje. Czy ja robię coś nie tak czy to wina sprzętu. Za każdą pomoc z góry dziękuję.
Pozdrawiam kubusos :help:
Ps. Mam też filmik ale nie wiem jak dodać tak duży plik.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
promocja
Awatar użytkownika

jatylkonachwile
600
Posty: 601
Rejestracja: poniedziałek, 13 wrz 2010, 18:24
Krótko o sobie: Główny projektant i konstruktor elektrohydrogumonapawarki z podczepem pod termobululator.
Status Alkoholowy: Wynalazca
Lokalizacja: Ziemia
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowanie: 44 razy
Kontakt:
Re: Ciśnienie w szybkowarze

Post autor: jatylkonachwile »

kubusos pisze: szybkowaru 18l aAbratek z jednym odstojnikiem.
Co? Aabratek z odstojnikiem?
Używam go dopiero 3 lata.
Ja bym powiedział że o 3 lata za długo.
To co na zdjęciu to typowy PotStill.
Moja rada, wywal odstojnik, wstaw 1m rurki 28mm miedzianej i tylko chłodnica. Efekt będzie lepszy niż kiedykolwiek.